Przebudowa części nabrzeży w Porcie Gdańsk będzie kosztowała 105 milionów złotych. Wśród inwestycji pogłębienie toru wodnego

Ponad 105 mln zł ma kosztować przebudowa części nabrzeży w Porcie Gdańsk – poinformowała spółka. Nabrzeża w Porcie będą przebudowywane w ramach unijnego Programu Łącząc Europę. W piątek w Gdańsku Zarząd Morskiego Portu Gdańsk i Korporacja Budowlana Doraco podpisały umowy na wykonanie prac budowlanych. Jedna z umów została podpisana z konsorcjum, w skład którego wchodzi Doraco (lider) oraz Boskalis International B.V., dwie pozostałe tylko z Korporacją. Projekty realizowane będą w ramach programu CEF (Connecting Europe Facility – Łącząc Europę).

 
POGŁĘBIONY TOR WODNY

Dzięki 85-procentowemu dofinansowaniu z Programu CEF w Porcie pogłębiony ma być tor wodny z przebudową nabrzeży w Porcie Wewnętrznym, a w Porcie Zewnętrznym ma być zmodernizowana sieć drogowo-kolejowa.

– To jedne z ostatnich umów, które zawieramy w ramach projektów CEF. Doraco jest generalnym wykonawcą, z którym już współpracujemy – tłumaczy Łukasz Greinke, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdańsk. Przyznaje, że jest to „trudne zadanie”. – Inwestycje z dofinansowaniem unijnym mają bardzo rygorystyczne harmonogramy – uzasadnia.

 

Jedna z umów podpisanych z Doraco dotyczy projektu na pogłębienie toru wodnego. Korporacja będzie odpowiadać za przebudowę nabrzeży stanowiących obudowę wewnętrznego toru wodnego – odcinków Nabrzeża Postojowego Niskiego, Szczecińskiego oraz Wiślanego. Projekt ma się zakończyć w ciągu 67 tygodni. Doraco zajmie się także przebudową Nabrzeża Zbożowego oraz Wisłoujście. Realizacja każdej z tych inwestycji będzie trwała 76 tygodni.

 
MILIARD ZŁOTYCH NA INFRASTRUKTURĘ

Port Gdańsk poinformował, że koszt przebudowy nabrzeży wynosi łącznie ponad 105 mln zł. Projekty finansowane z instrumentu CEF mają się zakończyć do końca 2020 roku. Do tego czasu na inwestycje w infrastrukturę w Porcie Gdańsk ma być wydane ok. miliarda złotych.

Port Gdańsk w I kw. br. przeładował ponad 12,7 mln ton towarów, o prawie 44 proc. więcej niż w analogicznym okresie w 2017 roku. W ubiegłym roku Port Gdańsk przeładował rekordowe 40,6 mln ton ładunków, czyli o prawie 9 proc. więcej niż rok wcześniej. Port jest na drugim miejscu wśród największych portów kontenerowych na Bałtyku.

PAP/mar

Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj