Śledzenie frekwencji on-line czy mobilni informatorzy. Tak kolej szykuje się do świątecznego szczytu

Dodatkowe wagony, monitorowanie frekwencji w pociągach i informatorzy mobilni na peronach – takie m.in. usługi dodatkowe wprowadzi PKP Intercity podczas szczytu przewozowego w święta. Jak mówi rzecznik prasowy PKP Intercity Agnieszka Serbeńska, w tym roku przewoźnik musi być przygotowany na rozpoczęcie świątecznego szczytu przewozowego już od piątku, 21 grudnia. Wiele osób wyruszy tego dnia w świąteczną podróż.

DZIAŁANIA NA BIEŻĄCO

– PKP Intercity będzie na bieżąco monitorować frekwencję w pociągach. Jeśli zajdzie potrzeba, w miarę możliwości, uzupełni składy dodatkowymi wagonami, aby zapewnić jak najwięcej miejsc siedzących – powiedziała Serbeńska.

Przewoźnik umożliwia obserwowanie prognozowanej frekwencji w danym pociągu również pasażerom. Można ją śledzić na stronie internetowej intercity.pl.

W piątek, 21 grudnia i w sobotę, 22 grudnia na największych polskich dworcach – Warszawie Centralnej, Wschodniej i Zachodniej, Gdańsku, Gdyni Głównej, Wrocławiu, Krakowie Głównym, Katowicach, Poznaniu i Szczecinie do dyspozycji podróżnych będą informatorzy mobilni. Pomogą pasażerom ustalić dogodne przesiadki lub znaleźć odpowiedni peron. Będą także służyć wszelką informacją pomocną w podróży.

DODATKOWE POCIĄGI NA KONIEC ROKU

Poza tym PKP Intercity uruchomi po Sylwestrze dwa dodatkowe pociągi relacji Zakopane-Warszawa Wschodnia. Pociągi „Wit Stwosz Bis” oraz „Oscypek Bis” będą kursowały 1 i 2 stycznia 2019 r.

PAP/oprac.mmt

Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj