Będzie rewitalizacja trasy kolejowej z Karczemek do Kokoszek. Przetarg już ogłoszony

Pomorska Kolej Metropolitalna ogłosiła przetarg na koncepcję programowo-przestrzenną rewitalizacji fragmentu trasy kolejowej z Karczemek do Kokoszek. Nieco ponad kilometrowy, praktycznie nieistniejący odcinek, to element tak zwanego bajpasa kartuskiego – alternatywnej linii, która ma zapewnić dojazd do Kartuz w czasie remontu trasy z Gdyni do Kościerzyny.

Jak mówi Grzegorz Mocarski, prezes PKM, dokument wskaże nie tylko to, gdzie zbudować nowy przystanek Karczemki, ale też jak rozwiązać element skomunikowania obu linii po ich elektryfikacji za kilka lat. Wskaże także, gdzie i jak wybudować tor odstawczy, by umożliwić manewrowanie pociągów. Warta około miliona złotych, co najmniej dwuwariantowa koncepcja, ma powstać w ciągu sześciu miesięcy.

DOKUMENTY ŚRODOWISKOWE

 

Drugie tyle zajmie przygotowanie dokumentów środowiskowych. Koszt budowy ponad kilometrowego połączenia istniejących linii w Kokoszkach i Karczemkach szacowany jest na 30 milionów złotych. Powstanie do 2021 roku. Równolegle prace na czynnym odcinku Kokoszki – Stara Piła – Glincz ma przeprowadzić spółka PKP Polskie Linie Kolejowe.
Sebastian Kwiatkowski/pOr
Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj