Kolejne podejście do budowy węzła przesiadkowego w Gdyni Chyloni. „Wprowadziliśmy ułatwienia”

Miasto Gdynia ogłosi drugi przetarg na realizację węzła przesiadkowego w Gdyni Chyloni. W styczniu pierwszy przetarg został unieważniony z uwagi na zbyt wysokie oferty cenowe.

Jest już gotowy powtórny przetarg na wykonawcę budowy węzła integracyjnego Gdynia Chylonia. Zostanie on ogłoszony niezwłocznie po publikacji w biuletynie zamówień europejskich.

Inwestycja na Chyloni, której dotyczy powtórny przetarg, obejmuje całkowitą przebudowę Placu Dworcowego, budowę nowego parkingu podziemnego, budowę ścieżki rowerowej na Kartuskiej.

Pod koniec ubiegłego roku miało miejsce otwarcie ofert przetargowych w pierwszym przetargu. Przypomnijmy, że jedyną firmą, która się zgłosiła, był warszawski Budimex SA. Oferta wyniosła 60,5 mln zł. Miasto przeznaczyło na sfinansowanie zamówienia 30,9 mln zł brutto i z tego powodu na początku stycznia zdecydowano o unieważnieniu przetargu.

ZMIANA KOSZTORYSU

Przygotowania do kolejnego przetargu objęły między innymi aktualizację kosztorysów inwestorskich. Dokonano także zmian w zakresie wymagań stawianych wykonawcy. – Powtarzamy przetarg, ale po lekkiej modyfikacji wymagań stawianych wykonawcy. Nie oznacza to naszej zgody na niższą jakość, ta jest zawsze priorytetem. Wprowadziliśmy też ułatwienie dla potencjalnego wykonawcy – otrzyma od nas gotowy projekt tymczasowej przebudowy pętli Janowska – mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni ds. rozwoju.

Na realizację węzła czekają mieszkańcy. Władze Gdyni mają nadzieję, że po powstaniu węzła przesiadkowego Chylonia zwiększy się liczba osób, która zdecyduje się na dojeżdżanie do pracy komunikacją miejską. W efekcie zmniejszy się zanieczyszczenie środowiska.

Otwarcie ofert w przetargu planowane jest na przełomie maja i czerwca. Jeśli tym razem uda się wyłonić wykonawcę, inwestycja będzie gotowa w 2021 roku.

Docelowy kształt węzła przesiadkowego. Fot. Gdynia.pl

 

WĘZEŁ PRZESIADKOWY

Projekt zakłada utworzenie podziemnego parkingu park&ride na około 140 miejsc dla aut i 48 dla rowerów, wraz z infrastrukturą towarzyszącą i budynkiem toalet publicznych, w tym dla osób z niepełnosprawnościami. Z parkingu będzie prowadziło bezpośrednie przejście na perony SKM-ki. Na miejscu powstaną także naziemne miejsca postojowe na krótki postój. Będą też miejsca dla taksówek.

W ramach inwestycji przewidziano także budowę oświetlenia ulicznego, budowę i przebudowę kanalizacji deszczowej, budowę wodociągu, budowę kanalizacji sanitarnej, przebudowę sieci trakcyjnej trolejbusowej, przebudowę sygnalizacji świetlnej, usunięcie kolizji elektroenergetycznych, przebudowę sieci telekomunikacyjnych i inne prace, w tym rozbiórkowe.

Marcin Lange/Maciej Naskręt

Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj