Półmetek rejsu na Pętli Żuławskiej. Wymiana ekip [ZDJĘCIA]

Wymieniła się ekipa rejsu na Pętli Żuławskiej. Część zakończyła swoją podróż w Malborku, a nowa załoga ruszyła w dalszą drogę. Pogoda niestety nie sprzyja nowym uczestnikom – było pochmurnie i deszczowo, ale to zupełnie ich nie zniechęciło.

Dzień zaczęliśmy od powitania słuchaczy i redakcji przez połączenie się ze studiem. Następnie przyszedł czas na szybkie wypróbowanie zieleniny zerwanej przez Tatianę, która sprytnie wkomponowała ją w sałatkę.

Krzysiek próbuje sałatki z pokrzywą (Fot. Radio Gdańsk/Julia Rzepecka)

Rano odwiedził nas wiceprezes Pętli Żuławskiej Stanisław Justyński, który przyniósł nam ciekawe książki dotyczące żeglowania i nie tylko. Opowiadał o minionych pięciu latach funkcjonowania Pętli.

DSC 8842

Nie pozostaliśmy dłużni i w zamian za książki podarowaliśmy koszulkę radiową (Fot. Radio Gdańsk/Julia Rzepecka)

WODNA BIBLIOTEKA

Na Pętli Żuławskiej funkcjonuje tzw. SailBookarnia. To „ruchoma biblioteka”, której książki można wymieniać między przystaniami całej Pętli. Książki wypożyczone w jednej miejscowości można oddać w innej. Tak też zrobiliśmy i na odcinku z Elbląga do Malborka pożyczyliśmy kilka pozycji.

DSC 8849

Dzięki rubryczce w książce, można będzie śledzić jej drogę na Pętli (Fot. Radio Gdańsk/Julia Rzepecka)

DSC 8858

Połączyliśmy się ze studiem z samego środka rzeki (Fot. Radio Gdańsk/Andrzej Dubas)

DWA MOSTY I DWIE ŚLUZY

Na trasie z Elbląga do Malborka minęliśmy dwa mosty samochodowe, a następnie dwie śluzy: Michałowo oraz Rakowiec.

DSC 8888

Tatiana z cumą, przygotowana do zatrzymania się przed śluzą (Fot. Radio Gdańsk/Julia Rzepecka)

Śluzy to budowle hydrotechniczne wznoszone na rzekach oraz pomiędzy jeziorami w celu umożliwienia barkom czy jachtom pokonywania różnic poziomu wody podczas żeglowania.

DSC 8925

Oczekiwanie na wpłynięcie do śluzy (Fot. Radio Gdańsk/Julia Rzepecka)

DSC 8928

Po chwili wrota się otworzyły i mogliśmy wpłynąć do środka (Fot. Radio Gdańsk/Julia Rzepecka)

DSC 8949

Cierpliwie czekaliśmy, aż woda podniesie się do odpowiedniego poziomu (Fot. Radio Gdańsk/Julia Rzepecka)

DSC 8968 copy

Po chwili ruszyliśmy w dalszą drogę (Fot. Radio Gdańsk/Julia Rzepecka)

SPOTKANIE W MALBORKU

W końcu nadszedł czas na koniec pierwszego etapu podróży. Ekipa w składzie: Andrzej, Arek, Julia, Krzysiek i Tatiana wkrótce po zacumowaniu w Malborku, zabrała się za porządkowanie łodzi przed przybyciem drugiego składu i przygotowywaniem jej w dalszą drogę. To był fantastyczny czas i z lekkim żalem oddawaliśmy łódź w ręce redakcyjnych kolegów. Mamy jednak nadzieję, że dalszy rejs będzie dla nich równie fantastyczną przygodą. Ahoj!

DSC 8996

Postój pod Zamkiem w Malborku (Fot. Radio Gdańsk/Julia Rzepecka)

Julia Rzepecka

Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj