Wymienione tory, odnowione perony. Trasa objazdowa z Gdańska do Kartuz ma powstać do 2021 roku

Jest porozumienie w sprawie stworzenia tzw. bajpasa kartuskiego. Trasa objazdowa dla pociągów pasażerskich ma powstać do 2021 roku. Umowę podpisali we wtorek w Warszawie przedstawiciele spółek PKP PLK, PKM i Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego.

Bajpas kartuski to trasa objazdowa z Gdańska do Kartuz, przez Kokoszki i Starą Piłę na czas elektryfikacji i budowy drugiego toru na linii 201 – linii Gdynia – Kościerzyna – Maksymilianowo. Prace mogłyby na kilka lat odciąć od kolei mieszkańców Kaszub.

MODERNIZACJA I ODBUDOWA

Porozumienie zakłada wspólne przygotowanie do końca 2021 r. trasy objazdowej dla pociągów pasażerskich. Prace przy tym projekcie będą się składać z modernizacji należącej do PLK około 15 km istniejącej linii Gdańsk Kokoszki – Stara Piła – Żukowo – Glincz oraz odbudowy niespełna 1,5 km toru na odcinku PKM Gdańsk Kiełpinek – Gdańsk Kokoszki. Tego zadania podjął się Urząd Marszałkowski w Gdańsku i miasto Gdańsk. Koncepcja rewitalizacji powinna być gotowa do końca roku.

ODNOWIONE PERONY

Na stacjach w Gdańsku Kokoszkach, Leźnie, Starej Pile i Żukowie Zachodnim zmodernizowane perony zapewnią lepszy dostęp do pociągów. Wymienione zostaną tory, przebudowane obiekty inżynieryjne. – Nowe rozjazdy oraz system sterowania ruchem kolejowym zapewnią bezpieczne i sprawne przejazdy – informują kolejarze.

Co ważne, po zakończeniu funkcji objazdowej tzw. bajpasa kartuskiego województwo pomorskie deklaruje w porozumieniu gotowość dalszego utrzymania przewozów pasażerskich na odbudowanych liniach.

Według samorządowców w przyszłości linia może pomóc stworzyć połączenia do Sierakowic i Kolbud.

 

Sebastian Kwiatkowski/pOr

Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj