Buspas na Trakcie św. Wojciecha wkrótce dostępny dla rowerzystów. „Trzeba będzie uważać”

Od kilku dni na ulicach Schuberta i Trakcie świętego Wojciecha w Gdańsku działają wydzielone pasy dla autobusów. Ten drugi na prośbę środowisk rowerowych będzie wkrótce dostępny także dla jednośladów. – To pomysł Referatu Mobilności Aktywnej – przyznaje Robert Krasowski z Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni. Dziś z buspasa poza autobusami korzystać mogą motocykliści, pojazdy uprzywilejowane i taksówkarze.

– W uzasadnionych przypadkach należy się zastanowić, czy rowery są tymi pojazdami, które należy upoważnić do poruszania się po buspasie, bo większość z nich jedzie wolniej niż autobus. Będziemy to bacznie obserwować. – deklaruje Krasowski.

ZDECYDUJĄ TEŻ KIEROWCY

O przyszłości testowego rozwiązania zadecydują między innymi głosy kierowców autobusów. Dopuszczenie ruchu rowerowego na buspasie jest możliwe, bo w sąsiedztwie, na wysokości dzielnicy Święty Wojciech, nie ma chodnika. Udostępniona rowerzystom ścieżka dla pieszych jest nieco dalej na wale Raduni.

CO NA TO ROWERZYŚCI?

– Na chodniku można się pokiereszować, ale raczej nie zabić. Na ulicy jest inaczej – mówili rowerzyści, pytani o ocenę nowego rozwiązania. – Tam trzeba będzie uważać na pewno, ale ja bym się nie bał – dodali.

W najbliższych latach miasto deklaruje budowę znacznie większej liczby buspasów. Mają pojawić się na alei Żołnierzy Wyklętych i Słowackiego. Także na Grunwaldzkiej od Bażyńskiego do Wojska Polskiego i na Rakoczego do Nowolipia. Nie wiadomo, czy będą udostępnione rowerzystom.

 

Sebastian Kwiatkowski/pOr

Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj