Co media społecznościowe mają wspólnego z Ewangelią? #Biblia na pierwszym miejscu w trendach na Twitterze w Polsce

Popularność akcji #Biblia, która odbyła się w Niedzielę Słowa Bożego dowodzi, że media społecznościowe mogą pomagać w docieraniu z przesłaniem Ewangelii do milionów osób – podkreślił rzecznik KEP ks. Paweł Rytel-Andrianik. Osoby uczestniczące w akcji zamieszczały w mediach społecznościowych cytaty z Pisma Świętego.

– Codziennie możemy opublikować krótki cytat, który do nas w tym momencie akurat najbardziej przemawia. W ten sposób sami możemy głębiej się nad nim zastanowić, ale także dajemy szansę innym, aby go przeczytali, na przykład na smartfonie czy tablecie, w drodze do pracy czy szkoły. Inicjatywa #Biblia powinna odbywać się codziennie – podkreśla rzecznik KEP.

„CODZIENNIE CZYTAJMY KILKA WERSETÓW”

Ks. Rytel-Andrianik przypomniał w tym kontekście słowa papieża Franciszka z homilii wygłoszonej w Niedzielę Słowa Bożego w Watykanie. – Ojciec Święty zachęcił, byśmy codziennie czytali kilka wersetów z Biblii. Mówił, by zacząć od Ewangelii, trzymać ją otwartą na stoliku nocnym w domu, nosić ze sobą w kieszeni, wyświetlać na smartfonach. Papież wezwał też, byśmy pozwolili, żeby Ewangelia inspirowała nas każdego dnia i rzucała światło na nasze życie – dodał rzecznik Episkopatu Polski.

Podkreślił jednocześnie, że akcja #Biblia cieszy się dużą popularnością wśród internautów. W minioną niedzielę, która była Niedzielą Słowa Bożego, hasztag #Biblia był przez pewien czas na pierwszym miejscu w trendach na Twitterze w Polsce.


PAP/pOr

Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj