Pomorskie inwestycje transportowe nie są zagrożone, problemem mogłaby być przedłużająca się kwarantanna społeczeństwa – tak sytuację w branży budowlanej oceniają przedstawiciele firmy Budimex, jednej z największych na rynku.
Jak mówi rzecznik prasowy spółki Michał Wrzosek, oddziaływanie epidemii na postęp prac jest na razie niskie.
– Budowy działają normalnie. Mamy pojedyncze przypadki z problemami związanymi z dostawami materiałów lub pracownikami podwykonawców. Natomiast z upływem czasu to oddziaływanie będzie większe – ocenia.
Firma Budimex na Pomorzu buduje fragment Trasy Kaszubskiej, Węzeł Kolejowy w Porcie Gdynia, w Gdańsku Port Drzewny i wiadukty Biskupia Górka.
– Wszędzie tam prace przebiegają zgodnie z planem. Sytuacja w dalszej, kilkumiesięcznej perspektywie może jednak wpływać na terminy budów – zastrzega Wrzosek.
„PRACE NA DZIŚ TOCZĄ SIĘ WE W MIARĘ USTALONYM RYTMIE”
Problemów nie powinno być z dokończeniem inwestycji prowadzonych przez spółkę NDI. Na ostatniej prostej są modernizacja układu drogowo-kolejowego w gdańskim porcie i budowa ulicy Nowej Bulońskiej.
– Wydaje się, że dostawy z kraju póki co nie są zagrożone. Jeśli chodzi o komponenty z Włoch czy Hiszpanii możemy sobie wyobrazić, że łańcuch dostaw może być zachwiany – mówi przedstawicielka firmy Magdalena Skorupka-Kaczmarek. Jak dodaje, prace na dziś toczą się we w miarę ustalonym rytmie.
NOWA BULOŃSKA GOTOWA W CZERWCU
Prace w porcie powinny potrwać do października. Na budowie Bulońskiej – do czerwca. Budowlańcy nie odnoszą się jednak do rozpoczętej inwestycji budowy kanału żeglugowego przez Mierzeję Wiślaną. Jak informuje Urząd Morski w Gdyni, prace na razie trwają zgodnie z planem. Trudno przewidzieć jak duży wpływ będzie miała na nie epidemia.
DROGA S6 W BUDOWIE
Jak informuje Piotr Michalski z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, budowa drogi ekspresowej S6, tzw. Trasy Kaszubskiej, pomimo ogólnej trudnej sytuacji jest kontynuowana. Wszystkie spotkania techniczne są realizowane zdalnie za pomocą telekonferencji. Obecnie dalej trwają prace ziemne, przy wznoszeniu obiektów mostowych, a także usuwane są kolizje z sieciami infrastruktury technicznej.
Sebastian Kwiatkowski / aż