Jesienią tego roku zakończy się rozbudowa układu drogowo-kolejowego w Porcie Zewnętrznym na terenie Portu Gdańsk. Powstaje tu 5,6 km nowych dróg, 16 rozjazdów, cztery wiadukty i parking dla aut ciężarowych. Prace ukończono w 85 procentach. Wykonano już m.in. dodatkowy tor do terminala DCT, nowe tory do terminali węglowych oraz nowoczesny system sterowania ruchem kolejowym. Powstaje nawierzchnia betonowa parkingu dla aut ciężarowych o powierzchni 15 tys. metrów kwadratowych.
– Cieszy nas postęp prac, jak również to, że jesteśmy już o krok od zakończenia tak ważnego przedsięwzięcia. Obecnie realizowana inwestycja usprawni ruch drogowo-kolejowy w części układu drogowego, która obsługuje terminale zewnętrzne, głównie terminal DCT, terminal Sea-Invest i Gaspolu – powiedział prezes ZMPG Łukasz Greinke.
PLANY PRZEBUDOWY
W ramach projektu rozbudowy układu drogowo-kolejowego w Porcie Zewnętrznym na terenie Portu Gdańsk przebudowywane są ulice: Portowa, Poinca, Kontenerowa i Budowniczych Portu Północnego o łącznej długości 5,6 km. Powstają cztery nowe wiadukty, a rozebrane zostaną dwa istniejące – w tym jeden nad czynnymi torami kolejowymi oraz drugi nad zespołem przesyłowych rur paliwowych PERN, LOTOS i Naftoport.
Pojawi się dodatkowy tor do terminala DCT, nowe tory do terminali węglowych oraz nowoczesny system sterowania ruchem kolejowym. Powstanie także parking buforowy dla aut ciężarowych – pierwszy w tej części portu.
Inwestycję wartą ponad 176 mln zł wykonuje firma NDI z Sopotu.