Innowacyjna technologia Uniwersytetu Gdańskiego i BioVentures Institute w walce z COVID-19

Firma biotechnologiczna BioVentures Institute we współpracy z Uniwersytetem Gdańskim opracowała unikatową na skalę światową technologię molekularną konstrukcji rekombinowanych szczepionek i leków biologicznych nowej generacji. Ta innowacyjna technologia jest obecnie stosowana do opracowania szczepionki przeciw COVID-19.

Ta innowacyjna technologia opiera się na konstrukcji sztucznych (czyli nieistniejących w naturze) białek za pomocą wektorowo-enzymatycznego, uorganizowanego powielania kodującego epitopy odcinka DNA. Została opracowana w wyniku realizacji projektu naukowego wspófinansowanego z Narodowego Centrum Badań i Rozwoju w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka.

Posłuchaj rozmowy Włodzimierza Raszkiewicza z prof. Piotrem Skowronem emitowanej w cyklu „Pomysłowy Włodzimierz”

Jako unikatowa w skali światowej technologia jest chroniona patentem na terenie Polski oraz kilkoma patentami międzynarodowymi: międzynarodowym zgłoszeniem patentowym PCT (Układ o Współpracy Patentowej), patentem Unii Europejskiej,  patentem USA, patentem Indii, patentem Japonii oraz zgłoszeniem patentowym w Chinach. Została opublikowana w renomowanych czasopismach naukowych o międzynarodowym zasięgu, m.in.: „Materials Science & Engineering”

Fot.Pixabay

Nowa technologia powstała w wyniku realizacji projektu naukowego wspófinansowanego z Narodowego Centrum Badań i Rozwoju w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka. Zarówno technologia, jak i wyniki badań są chronione wieloma międzynarodowymi patentami.

Firma biotechnologiczna BioVentures Institute powstała w wyniku współpracy z Uniwersytetem Gdańskim. Jej pomysłodawcą i głównym współzałożycielem jest prof. dr hab. Piotr Skowron z Wydziału Chemii Uniwersytetu Gdańskiego, kierownik Katedra Biotechnologii Molekularnej UG.

biotechnologia 3