Netto przejmuje sieć Tesco w Polsce. Eksperci: „To dobrze dla konsumentów. Groził nam duopol”

Netto przejęło Tesco w Polsce. Dlaczego to dobrze dla konsumentów? Jak wpłynie to na sytuację pracowników? Jak wielkie będzie to wyzwanie dla firmy? W audycji także o budownictwie drewnianym w Polsce. Gośćmi Iwony Wysockiej byli Piotr Padalak, dyrektor generalny Jysk Polska i Artur Kiełbasiński, Radio Gdańsk.

– Bardzo się cieszę, że będzie kupiec na całą sieć Tesco. Jak obserwowaliśmy rynek dyskontowy w Polsce, była groźba, że powstanie duopol. Gdyby tak się stało, nie byłaby to najlepsza sytuacja z punktu widzenia konsumenta – mówił Artur Kiełbasiński. – Jeżeli będzie kolejny poważny gracz, wzrasta konkurencja na rynku. Z punktu widzenia konsumentów, bardzo dobrze, że tak to będzie. Mam poczucie, że Tesco za bardzo wierzyło w wielkie supermarkety, a za mało w mniejsze sklepy. Tesco zostało z boku głównego ruchu – tłumaczył.

– Duopol Biedronki i Lidla dla polskiego konsumenta byłby niezdrowy, z całym szacunkiem dla tego, jak te sieci prowadzą interesy. Dobrze, że Netto przejęło interes Tesco w Polsce. Serdecznie gratuluję im odwagi – mówił Piotr Padalak. – To zdecydowanie transakcja roku na polskim rynku handlu detalicznego. To olbrzymie wyzwanie finansowe, Duńczycy kupili Tesco za 900 milionów złotych, a drugie tyle wydadzą na rebranding. Wyzwanie, aby zrobić z dwóch dużych organizacji jedną – zapewnił.

 
Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj