Handel, design i edukacja szansą na sukces w biznesie? Rekordowa liczba pomysłów zgłoszonych do Gdyńskiego Biznesplanu

Lody odchudzające zamrażane ciekłym azotem, mobilna sauna czy zastosowanie gliny w druku 3D. A do tego symulator efektów zabiegów w zakresie medycyny estetycznej i pomysł na redukcję plastiku w rejonie nadmorskim. To tylko niektóre z propozycji zgłoszonych do tegorocznego Gdyńskiego Biznesplanu. W sumie do konkursu zgłosiło się prawie 450 osób, co jest najlepszym wynikiem 19-letniej historii wydarzenia.

– Wynik jest imponujący, ale to oczywiście nie oznacza, że wszyscy uczestnicy dotrwają do ostatnich etapów konkursu i przygotują swoje biznesplany. Czas na to jest do końca marca, a aby pomóc w tym uczestnikom konkursu, organizujemy dla nich specjalne szkolenia, w tym roku wyłącznie w formule online – mówi Beata Wróblewska z Gdyńskiego Centrum Wspierania Przedsiębiorczości.

– Co istotne, w tym roku biznesplany wystarczy złożyć w formie elektronicznej. Ze względu na pandemię zrezygnowaliśmy z konieczności przygotowania ich także w formie papierowej – dodaje Beata Wróblewska.

30 TYS. ZŁ DLA ZWYCIĘZCY

Tegorocznych laureatów Gdyńskiego Biznesplanu poznamy w czerwcu. Zwycięzca konkursu otrzyma 30 tysięcy złotych oraz pakiet nagród ułatwiających rozpoczęcie działalności. Na nagrody finansowe i rzeczowe liczyć mogą także inni finaliści.

Przed rokiem konkursowa kapituła najlepszym pomysłem na biznes uznała studio animacji. W 2019 roku wygrał natomiast projekt „Pełna łyżka”, czyli rodzaj cateringu łączący zamawianie jedzenia na dowóz z gotowaniem w domu.

 

Marcin Lange/mm

Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj