Biznes bez papieru jest możliwy. Kampania edukacyjna o korzyściach płynących z cyfryzacji firm

Rozpoczyna się ogólnopolska kampania edukacyjna dla firm #BiznesBezPapieru. Ma służyć informowaniu o korzyściach, jakie przynosi cyfryzacja oraz o tym, jak wdrażać w firmie nowoczesne narzędzia – wynika z komunikatu Związku Cyfrowa Polska.


– Przyśpieszona cyfryzacja spowodowana pandemią pokazała przedsiębiorcom, że konieczna jest zmiana sposobu zarządzania i prowadzenia ich organizacji. Jeśli firma chce być w takiej sytuacji nadal konkurencyjna, musi wejść na drogę cyfryzacji oraz szukać usprawnień, np. rezygnując z papieru, co prowadzi do oszczędności – mówi, cytowany w komunikacie, prezes Związku Cyfrowa Polska Michał Kanownik.

Jego zdaniem prowadzenie przedsiębiorstwa, które aspiruje do bycia konkurencyjnym wymaga dziś nowoczesnego podejścia.

– Nadchodzące lata, m.in. poprzez rozwój sieci 5G, pozwolą na upowszechnienie nowych, cyfrowych kanałów prowadzenia biznesu. Dlatego należy edukować przedsiębiorców z korzyści, jakie przynosi cyfryzacja oraz tego, jak nowoczesne narzędzia wdrażać w firmie – zaznacza Kanownik.

BIZNES BEZ PAPIERU

Temu celowi ma służyć rozpoczynająca się ogólnokrajowa kampania edukacyjna skierowana do przedsiębiorców – #BiznesBezPapieru.

– Zaangażowane są w nią firmy technologiczne zrzeszone w Związku Cyfrowa Polska – spółka Asseco i Samsung, które dodatkowo wspierane są przez ekspertów Centrum GovTech Polska, Wyższej Szkoły Bankowej w Warszawie, Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, Obserwatorium.biz, Santander Consumer Banku, Programu Czysta Polska oraz kancelarii prawnej Szostek_Bar i Partnerzy – napisano w komunikacie.

Jak poinformowano, w ramach kampanii przedsiębiorcy uzyskają – m.in. poprzez dedykowaną stronę internetową, poradniki, webinary oraz dyskusje – merytoryczne informacje dotyczące m.in. przechodzenia tradycyjnie funkcjonujących firm na rozwiązania cyfrowe, digitalizacji obiegu dokumentów czy kwestii związanych z cyberbezpieczeństwem.

– Korzyści, jakie płyną z cyfryzacji, są niepodważalne. Świadczy o tym choćby rozwój e-usług, dzięki którym możemy w coraz łatwiejszy sposób załatwić sprawę urzędową, rozliczyć się z fiskusem czy załatwić e-receptę – tłumaczy Kanownik. – Podobnych uproszczeń powinniśmy szukać w funkcjonowaniu przedsiębiorstw – dodaje.

OD CZEGO ZACZĄĆ CYFRYZACJĘ?

Zdaniem Kanownika krajowy biznes jest otwarty na innowacje, jednak nie zawsze przedsiębiorcy wiedzą, od czego powinni zacząć cyfrową transformację swojej firmy. Jako przykład podał np. podpis elektroniczny – równoważny z tradycyjnym podpisem odręcznym. Choć coraz więcej firm ma świadomość, że jest on sporym ułatwieniem, to nadal spora część przedsiębiorców nie zdecydowała się jeszcze na jego wdrożenie.

– Dzięki kampanii przedsiębiorcy będą mogli dowiedzieć się, jak prowadzić biznes bez papieru i postawić kolejny krok na ścieżce cyfryzacji – zaznacza Kanownik.

Zgodnie z informacją, Związek Importerów i Producentów Sprzętu Elektrycznego i Elektronicznego „Cyfrowa Polska” (ZIPSEE) to branżowa organizacja pracodawców o charakterze non-profit, zrzeszająca największe firm z branży RTV i IT – producentów, dystrybutorów i importerów działających na polskim rynku.

PAP/ako

Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj