Od teraz gdynianie urzędowe sprawy załatwić mogą w galerii handlowej. W „Rivierze” przy ul. Kazimierza Górskiego uruchomiono Centrum Obsługi Mieszkańców. Punkt znajduje się na drugim piętrze obiektu od strony ul. Kieleckiej.
Centrum Obsługi Mieszkańców, w którego przygotowanie miasto zainwestowało ponad pół miliona złotych, ma za zadanie rozładowanie kolejek w głównej siedzibie Urzędu Miasta Gdyni przy al. Piłsudskiego. Tam na wizytę związaną np. z rejestracją pojazdu, w ekstremalnych przypadkach czekać trzeba było nawet trzy tygodnie.
– Wciąż obowiązuje rezerwacja wizyt, ale teraz mieszkańcy będą mogli wybrać czy chcą sprawę załatwić w magistracie, czy połączyć to z zakupami w galerii – mówi Rafał Klajnert, dyrektor UMG. – Według naszych szacunków, miesięcznie będzie tu mogło być obsłużonych nawet 12 tysięcy mieszkańców.
JEDNO OKIENKO TO ZA MAŁO
W sumie dla petentów w COM przygotowano 16 stanowisk, a do ich obsługi zatrudniono ponad 20 urzędników. Jest też informacja oraz punkt kasowy. Pierwsi mieszkańcy, którzy dziś z COM-u skorzystali, zwracali jednak uwagę, iż jedno okienko kasowe to zbyt mało.
– W ciągu miesiąca przy każdym stanowisku zamontowane zostaną też terminale do płatności bezgotówkowych. Gdyby to okazało się niewystarczające, mamy też w rezerwie przestrzeń pod uruchomienie kolejnej kasy – zapewnia Rafał Klajnert.
JAKIE SPRAWY MOŻNA ZAŁATWIĆ?
W Centrum Obsługi Mieszkańców, oprócz wspomnianych już spraw związanych z rejestracją pojazdów, załatwić można także sprawy meldunkowe, związane z dowodami osobistymi oraz prawami jazdy. Można też wystąpić o Kartę Mieszkańca, założyć profil zaufany, a do końca września spisać się w mobilnym punkcie spisowym. W punkcie będzie też możliwość głosowania w budżecie obywatelskim.
COM w „Rivierze” czynny ma być od poniedziałku do soboty w godz. 10 – 18. Miesięcznie za najem przestrzeni w „Rivierze” miasto płacić będzie 27 tys. zł.
Marcin Lange/ua