Dostaną mieszkania, jeśli je wyremontują. Władze Sopotu szukają chętnych rodzin

Osiem mieszkań w Sopocie zostanie rozdysponowanych między rodziny, które zobowiążą się do przeprowadzenia remontu we własnym zakresie. Wnioski o ich przyznanie można składać w kancelarii urzędu miasta do 13 grudnia.

Cztery mieszkania znajdują się przy alei Niepodległości, a pozostałe cztery – przy ulicach Bitwy pod Płowcami, Bocznej, Malczewskiego i Wejherowskiej.

Do składanego wniosku należy dołączyć zaświadczenie od zarządcy lub właściciela zajmowanej nieruchomości o braku jakichkolwiek zaległości w opłatach, PIT za rok 2020, zaświadczenie o zatrudnieniu, dokument potwierdzający posiadanie środków finansowych na wykonanie remontu oraz zaświadczenie z placówki oświatowo-wychowawczej potwierdzające uczęszczanie dziecka do żłobka, przedszkola lub szkoły.

GDZIE SZUKAĆ INFORMACJI O LOKALACH I WYMAGANIACH STAWIANYCH PRZEZ MIASTO?

Szczegółowe wytyczne na temat tego, kto może ubiegać się o mieszkanie, jak również wzory formularzy udostępniono w Biuletynie Informacji Publicznej Sopotu. Tam znajdują się też informacje dotyczące możliwości obejrzenia mieszkań, wykaz lokali, a także dane dotyczące szacunkowych kosztów remontu oraz zakresu wymaganych prac i uzgodnień.

– Wiemy, jak ważne jest posiadanie własnego dachu nad głową i dlatego kilka lat temu uruchomiliśmy ten program. Chcemy pomóc, zwłaszcza młodym ludziom, którzy marzą, by mieszkać w Sopocie, a nie stać ich na zakup mieszkania na wolnym rynku. Program oferujący mieszkania do samodzielnego remontu, obok budowy mieszkań komunalnych, jest jedną z form realizacji sopockiej polityki mieszkaniowej – wskazuje Marcin Skwierawski, wiceprezydent Sopotu.

Sopot wynajmuje mieszkania do samodzielnego remontu od 2016 roku. W ciągu dotychczasowych czterech edycji przyznano 29 mieszkań.

oprac. MarWer

Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj