Przekop Mierzei Wiślanej. Urząd Morski w Gdyni ogłosił przetarg na kolejny etap inwestycji

Urząd Morski w Gdyni ogłosił przetarg na budowę toru wodnego w ramach powstającej drogi wodnej, łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską. Odcinek toru objęty obecnym przetargiem to ok. 8200 m na Zalewie Wiślanym – poinformowała rzeczniczka Urzędu Magdalena Kierzkowska.

Jak dodała, przetarg na dalszą cześć toru wodnego zostanie ogłoszony w pierwszym kwartale 2022 roku.

– Przedmiot bieżącego zamówienia obejmuje m.in. roboty czerpalne, transport i refulację urobku z wbudowaniem w nowoprojektowaną wyspę na Zalewie Wiślanym oraz zakup, dostarczenie i ustawienie oznakowania nawigacyjnego – wyjaśniła.

PRACE POD ŚCISŁĄ KONTROLĄ

Podkreśliła, że miejscem odkładu urobku z robót czerpalnych będzie wyspa refulacyjna na Zalewie Wiślanym. Wykonawca zobowiązany jest do sporządzenia programu zapewnienia jakości prowadzenia prac pogłębiarskich. W ramach tego opracowania sporządzi instrukcje prowadzenia prac, harmonogram oraz projekty techniczne, a także opracuje działania ograniczające rozprzestrzenianie się zawiesiny w toni Zalewu Wiślanego oraz sporządzi projekty rurociągów (w przypadku ich zastosowania) i przysłon zabezpieczających.

Zgodnie z decyzją środowiskową, w przypadku stwierdzenia kolizji ze znaleziskami o wartości historycznej w trakcie prowadzonych robót czerpalnych, dalsze prace wykonywane będą w uzgodnieniu z właściwym Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków. Wykonawca zobowiązany jest do przestrzegania Wytycznych Przyrodniczych Prowadzenia Robót Czerpalnych i Podczyszczeniowych, a tym samym warunków minimalnego rozprzestrzeniania się zawiesiny i przeciwdziałania temu zjawisku – wskazała rzeczniczka.

OFERTY POZNAMY POD KONIEC LISTOPADA

W ramach nowego oznakowania nawigacyjnego zaprojektowano 35 pław, w tym 18 pław czerwonych po stronie lewej i 17 pław zielonych po stronie prawej. Wykonawca będzie miał 11 miesięcy na wykonanie zadania, lecz nie później niż do 28 lutego 2023 r.

Planowany termin otwarcia ofert to 29 listopada. Tor wodny na Zalewie Wiślanym zaprojektowano dla statku morskiego o długości 100 m (zestaw barek do 180 m), szerokości 20 m i zanurzeniu 4,5 m.

 

PAP/mm

Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj