Do 30 listopada można składać wnioski o wyprawkę szkolną „Dobry start”

(Fot. Pixabay.com)

Tylko do końca miesiąca można składać wnioski o wyprawkę szkolną w ramach programu „Dobry start”. Od 14 listopada można zrobić to także za pomocą aplikacji mobilnej mZUS.

Zakład Ubezpieczeń Społecznych wypłacił dotąd około 4,4 mln świadczeń „Dobry start”, których łączna kwota przekroczyła 1,3 mld zł. W ramach programu rodzice – bez względu na dochody – mogą otrzymać jednorazowo 300 zł. Pieniądze mają stanowić wsparcie na zakup między innymi podręczników, zeszytów, sprzętów potrzebnych uczniom w szkołach podstawowych, liceach, szkołach policealnych i innych placówkach edukacyjnych.

O wyprawkę szkolną można ubiegać się od 1 lipca do 30 listopada. Świadczenie „Dobry start” przysługuje raz w roku na każde uczące się w szkole dziecko w wieku od siedmiu do 20 lat, a w przypadku osób z niepełnosprawnościami – do 24 lat.

PRZY SKŁADANIU ONLINE NIEZBĘDNA JEST APLIKACJA

Wniosek może złożyć matka, ojciec, opiekun prawny lub faktyczny dziecka (osoba faktycznie sprawująca nad nim opiekę, która wystąpiła do sądu opiekuńczego o przysposobienie), a w przypadku dzieci przebywających w pieczy zastępczej – rodzic zastępczy, osoba prowadząca rodzinny dom dziecka lub dyrektor placówki opiekuńczo-wychowawczej. Można zrobić to przez bankowość elektroniczną, Platformę Usług Elektronicznych Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub portal Emp@tia Ministerstwa Rodziny i Polityki Społecznej. Od 14 listopada można zrobić to także za pomocą aplikacji mobilnej mZUS. Z aplikacji można skorzystać na urządzeniach mobilnych z systemami operacyjnymi Android i iOS. Jest dostępna do bezpłatnego pobrania w sklepach Google Play i App Store.

Za pomocą aplikacji można złożyć także wnioski o świadczenie wychowawcze 500 plus. W dalszej perspektywie ma ona zostać rozszerzona o kolejne świadczenia dla rodzin, czyli o wnioski RKO i dofinansowanie do żłobków. Aby ją aktywować, należy połączyć ją ze swoim profilem Platformy Usług Elektronicznych, co oznacza, że bez posiadania takiego profilu nie można skorzystać z aplikacji. Proces aktywacji i połączenia aplikacji z profilem został opisany krok po kroku na początkowych ekranach startowych aplikacji.

DODATKOWE INFORMACJE NA PUE

Pieniądze z programu „Dobry start” przyznaje i wypłaca Zakład Ubezpieczeń Społecznych na konto bankowe wskazane we wniosku. Decyzje i wszelkie zawiadomienia są przekazywane w formie elektronicznej.

Informacje na temat wniosku i jego obsługi można znaleźć na portalu Platformy Usług Elektronicznych Zakładu Ubezpieczeń Społecznych. Wystarczy zalogować się na swój profil na PUE ZUS i przejść do zakładki „Dobry start”.

PAP/MarWer

Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj