Odpowiedzialność, czy umiejętność komunikacji? Na co największą uwagę zwracają pracodawcy?

(Fot. Pixabay.com)

Dla prawie połowy pracodawców ważne jest poczucie odpowiedzialności i rzetelności kandydata do pracy. Jak wynika z raportu ManpowerGroup to 41 procent ankietowanych. Natomiast 37 proc. wskazuje na umiejętność komunikacji, współpracy i pracy zespołowej.

Jak wskazano w raporcie, na niedobór odpowiednich kandydatów do pracy wskazuje osiem na dziesięć firm na świecie. W Polsce odsetek ten jest nieco niższy – mówi o nim siedem na dziesięć organizacji znad Wisły.

Najważniejsze cechy kandydatów, na które zwracają uwagę pracodawcy podczas rekrutacji, to rzetelność i dyscyplina. – 41 proc. polskich pracodawców przy wyborze kandydata zwraca uwagę na jego poczucie odpowiedzialności i rzetelności, a 37 proc. wskazuje na umiejętność komunikacji, współpracy i pracy zespołowej. Dla 32 proc. firm ważna jest kreatywność talentów, a dla 30 proc. ważna jest umiejętność rozwiązywania problemów – wskazali autorzy raportu.

Jak stwierdziła dyrektor rekrutacji stałej w Manpower Katarzyna Pączkowska, pracodawcy na dzisiejszym rynku pracy poszukują wśród kandydatów połączenia umiejętności zawodowych, wiedzy oraz kompetencji osobistych. – W środowisku zawodowym najbardziej cenione są osoby odpowiedzialne i rzetelne, ponieważ dają one gwarancję, że powierzone im zadania będą starały się zrealizować jak najlepiej, dotrzymując wyznaczonych terminów. To cechy talentów, które często determinują powodzenie prowadzonych projektów, dają również duży komfort zarządzania menadżerom – zaznaczyła Pączkowska. Dodała, że od lat wśród kandydatów do pracy pożądane są umiejętności związane z rozwiązywaniem problemów, adaptacją czy odpornością na stres, co pozwala na sprawne odnalezienie się w zmiennym, bardzo dynamicznym świecie pracy.

PRODUKTYWNOŚĆ, ROZWÓJ I WORK-LIFE BALANCE

Jak podano, respondenci zostali zapytani również o to, co jest ważne w zwiększaniu produktywności zespołów. – Według 44 proc. organizacji istotny jest tutaj rozwój zawodowy, możliwość reskillingu oraz upskillingu, a 39 proc. uważa, że produktywność i zaangażowanie wzmacnia pozytywna kultura pracy, docenianie talentów za ich wyniki i osiągnięcia – poinformowali autorzy raportu.

Ich zdaniem nie bez znaczenia jest także work-life balance (34 proc.), a także jasno wyznaczone cele i zadania (23 proc.). – Osoby otwarte na podnoszenie swoich umiejętności, reskilling oraz upskilling będą pozytywnie wpływały na wzrost efektywności. To właśnie dzięki nim organizacje będą mogły w pełni wykorzystywać najnowsze technologie, dynamicznie się rozwijać – podkreślono w raporcie.

Eksperci wskazali, że aby zmniejszyć ryzyko rotacji takich pracowników, pracodawcy powinni zwrócić uwagę na ich potrzeby. – Ważne jest docenianie przez przełożonych oraz możliwość utrzymania balansu pomiędzy życiem zawodowym i prywatnym, co ma przełożenie także na pozytywną atmosferę pracy – podsumowała Pączkowska.

PAP/ol

Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj