Wybory, filmy i memy o marszałku Sejmu. Google podsumował najpopularniejsze wyszukiwania

(Fot. EPA/JOHN G. MABANGLO)

Każdego roku Google przygląda się temu, co interesowało internautów w Polsce i na świecie. Czego dowiemy się z tegorocznego zestawienia? Mijający rok bez wątpienia zdominowała polityka – wybory parlamentarne i to, co działo się i dzieje się po nich. Ale nie tylko polityką Polska żyje…

W poniedziałek, 11 grudnia w polskim Sejmie odbyło się głosowanie, które niewątpliwie przejdzie do historii. Zapewne oczy wielu Polaków były wpatrzone w salę plenarną, której obrady cieszą się w ostatnich tygodniach niespotykanym dotąd zainteresowaniem. To kontynuacja trendu, który od wielu miesięcy utrzymuje się w polskim internecie, o czym świadczy opublikowane w poniedziałek podsumowanie roku Google.

W kategorii „Rok w wyszukiwarce” podium zdominowały hasła: wyniki wyborów 2023, wybory 2023 i PKW. Dalsze tematy, które z zainteresowaniem śledzili Polacy, to: Oppenheimer, Sylwia Peretti, Mateusz Murański, Izrael, Matthew Perry, Tina Turner i Barbie.

A skoro wybory do polskiego parlamentu były tematem wiodącym wśród polskich internautów, Google zasypywały pytania o: wyniki wyborów, wybory, PKW, a także te o Latarnika Wyborczego, Debatę TVP, frekwencję w wyborach, sondaż wyborczy, Konfederację, referendum i Koalicję Obywatelską.

WOJNA DOMOWA W IZRAELU I LEGIONELLA

Kolejną ważną kategorię stanowią „Wiadomości”. Tu również prym wiodły wybory 2023, ale uwagę Polaków przykuły także kluczowe wydarzenia na świecie. Rodacy interesowali się konfliktem izraelsko-palestyńskim i niepokojącymi doniesieniami o… legionelli. Fala zakażeń wspomnianą bakterią wywołała sporo zamieszania. Interesowało nas, czym jest owa bakteria i jak można się nią zarazić. Szukaliśmy też informacji, wpisując następujące frazy: MŚ w piłce nożnej kobiet, Debata w TVP, Marsz 4 czerwca, Marsz Miliona Serc, trzęsienie Ziemi w Turcji, Koronacja Karola III i Misja Kosmiczna Chandrayaan -3.

Wytchnienia od nierzadko przygnębiających wiadomości i wydarzeń dnia codziennego Polacy szukali w kulturze, która na szczęście dostarczyła nam w mijającym roku wielu wrażeń kinowych, telewizyjnych i muzycznych. Oczywiście w zestawieniu kinowym prym wiodą dwa filmowe hity „Oppenheimer” i „Barbie”, ale także „Zielona granica”, „Heaven in Hell” czy „Znachor”.

COŚ Z KULTURY

Pośród najpopularniejszych serialowych produkcji Google wymienia takie tytuły, jak: „Wednesday”, „The Last of Us”, „Ginny i Georgia”, „Dom pod Dwoma Orłami” czy „Zakazany owoc”. Polaków żywo interesowały także rodzime produkcje, a tych bez wątpienia nie brakowało przy dużym udziale platform streamingowych. Wśród tytułów, które budziły największe zainteresowanie w internecie, znalazły się: „Zielona granica”, „Heaven in Hell”, „Znachor”, „Chłopi” i „Dom pod Dwoma Orłami”.

Gratką dla fanów muzyki były koncerty, zarówno zagranicznych, jak i rodzimych gwiazd. Największe zainteresowanie wzbudził koncert Beyonce łącznie z ceną za bilet. Emocji dostarczyły też inne gwiazdy, w tym Imagine Dragons, Ed Sheeran, Depeche Mode, Pink oraz The Weeknd. Zestawienie nie ominęło polskich muzyków, wśród których znaleźć można PRO8L3M, Genzie, Dawida Podsiadłę i Sanah.

Jeśli zaś chodzi o memy, w tym roku trendy odzwierciedlały świat polityki, sportu i celebrytów. Na podium składają się memy powyborcze, dotyczące Szymonie Hołowni i związane z debatą TVP. Obrazkami komentowaliśmy też Fernando Santosa i koronację Karola III. Nie zabrakło też akcentu z tegorocznej Eurowizji – fani tego konkursu wymyślili dla polskiej reprezentantki żartobliwy zwrot nawiązujący do utworu „Solo”, który gwiazda zaczynała słowem „baby” zaśpiewanym jako „bejba”.

PAP/jk

Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj