Jedenaście firm jest chętnych do realizacji drugiego etapu drogi do elektrowni jądrowej

Budowa S6, węzeł Łęczyce - to miejsce, gdzie podpięta będzie droga do elektrowni (Fot. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad)

Przetarg dotyczy piętnastokilometrowego odcinka łączącego węzeł Łęczyce budowanej Trasy Kaszubskiej z drogą wojewódzką numer 213. Oferty właśnie poznała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Gdańsku. 


Drogowcy zamierzali na to zadanie przeznaczyć prawie 418 milionów złotych. Wszystkie oferty są wyraźnie niższe niż budżet. Najtańsza wynosi niespełna 200 milionów złotych. Najdroższa – 290 milionów.

CO Z PÓŁNOCNYM ODCINKIEM?

Wciąż trwa ocena ofert dla północnego odcinka planowanej trasy od strony Lubiatowa. Ten przetarg otwarto pod koniec stycznia. Drogowcy deklarują, że umowę chcieliby podpisać w drugim kwartale tego roku. Jednojezdniowa krajówka powinna powstać za trzy lata.

WAŻNA INWESTYCJA

– Budowa drogi krajowej do elektrowni jądrowej to ważna inwestycja nie tylko z perspektywy strategicznej, ale również z punktu widzenia mieszkańców tamtejszych terenów – podkreślają przedstawiciele Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Jak dodają, nowa trasa zwiększy przepustowość układu komunikacyjnego, odciąży sieć dróg lokalnych, a dodatkowo skróci czas przejazdu między Trójmiastem i nadmorskimi miejscowościami w gminie Choczewo. Inwestycja poprawi bezpieczeństwo i komfort podróżnych. Będzie miała również kluczowe znaczenie w sezonie turystycznym, stanowiąc alternatywę dojazdu nad Bałtyk.

Nowa droga ma także poprawić bezpieczeństwo wszystkich użytkowników oraz zmniejszyć negatywne oddziaływanie transportu na otoczenie.

Sebastian Kwiatkowski/hb

Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj