W gminie Chojnice dla mieszkańców, szczególnie starszych, problemem stał się system zakupu biletów Fala. Trudności z zakupem przede wszystkim biletów miesięcznych miały osoby, które nie obsługują aplikacji czy zakupów mobilnych. – Zdiagnozowaliśmy problem – powiedział wiceburmistrz Chojnic Adam Kopczyński.
– Problemem jest to, że zmieniliśmy system biletów miesięcznych. Wycofaliśmy się z biletów papierowych, które były dostępne zarówno w MZK, jaki i w kioskach, zastępując to systemem Fala lub kartą Fala. Tę kartę można wyrobić tylko w punkcie obsługi klienta, który znajduje się na dworcu – mówił Adam Kopczyński.
„DWA DNI TO ZA MAŁO”
Aby usprawnić pracę punktu, zostaną wydłużone zarówno godziny pracy, jak i dni, w których będzie można zakupić bilet miesięczny.
– Widzimy, że dwa dni w tygodniu to za mało, dlatego uruchamiamy punkt obsługi klienta na 4 dni przed każdym pierwszym dniem miesiąca i tydzień po pierwszym dniu miesiąca, kiedy trzeba karnet miesięczny wyrobić – dodał wiceburmistrz Kopczyński.
ZBYT WOLNY INTERNET
Dodatkowo problemem był małej prędkości internet, który powodował, że czas wyrobienia biletu był długi. To ma się zmienić i do punktu zostanie doprowadzone stałe łącze światłowodowe.
Marcin Pacyno/puch





