Znamy wstępne plany dotyczące przebiegu obwodnicy Starogardu Gdańskiego

korki drogowe (Fot. Radio Gdańsk/Rafał Korbut)
Korki drogowe (Fot. Radio Gdańsk/Rafał Korbut)

Obwodnica Starogardu Gdańskiego z wstępnie zaakceptowanym wariantem przebiegu – w siedzibie gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad spotkali się dzisiaj projektanci, samorządowcy i wykonawca podczas posiedzenia tak zwanego Zespołu Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych.

Mieszkańcy Starogardu Gdańskiego czekają na tę trasę od wielu lat. Obecnie droga krajowa nr 22 przebiega praktycznie centrum miasta. Dziennie przejeżdża tamtędy 17 tysięcy samochodów, a prognozy są alarmujące.

– Przewiduje się, że w 2045 roku natężenie ruchu wyniesie 22 tysiące samochodów dziennie. Potrzebujemy tej trasy, żeby wyprowadzić tranzyt na obrzeża miasta. Podczas dzisiejszego spotkania został wstępnie zaakceptowany wariant piąty obwodnicy Starogardu Gdańskiego – wskazuje Wioleta Strzemkowska-Konkolewska, starosta starogardzka.

WJAZD W SUCUMINIE, WYJAZD W STAROGARDZIE

Zgodnie ze wspomnianym wariantem obwodnica Starogardu Gdańskiego będzie liczyła 16,1 kilometra. Wpięcie w istniejącą drogę krajową nr 22 ma zostać zlokalizowane w miejscowości Sucumin, a wylot – za Stadniną Ogierów w Starogardzie Gdańskim.

– Powstanie złożona konstrukcja. Zostaną wybudowane ronda, mosty oraz miejsca postojowe dla TIR-ów i osobówek – dodaje Wioleta Strzemkowska-Konkolewska.

SZCZEGÓŁY PO ZATWIERDZENIU

W czwartek, 25 lipca w siedzibie gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad odbyło się posiedzenie Zespołu Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych z udziałem projektantów, samorządowców i przedstawicieli GDDKiA.

– O szczegółach będzie można mówić dopiero po zatwierdzeniu przez Komisję Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych ostatecznego przebiegu trasy. Musi on zostać zaakceptowany również przez centralę GDDKiA. Obwodnica Starogardu Gdańskiego będzie drugą z „Programu 100 Obwodnic” w województwie pomorskim. Pierwszą jest działająca już obwodnica Brzezia (na drodze krajowej nr 25). Wpisuje się to w przebudowę drogi krajowej nr 22 na terenie województwa pomorskiego. Pierwsza będzie obwodnica Człuchowa w ciągu dróg krajowych nr 22 i 25 – wskazuje Mateusz Brożyna, rzecznik prasowy Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Gdańsku.

Na przełom jesieni i zimy tego roku zaplanowano ogłoszenie przetargu na roboty budowlane. Pierwsze samochody mają pojechać Obwodnicą Starogardu Gdańskiego w 2028 roku. Szacunkowo budowa będzie kosztowała 883 miliony złotych, z kolei modernizacja Drogi Krajowej 22 wraz z budową Obwodnicy Człuchowa i Starogardu Gdańskiego – ponad 2 miliardy złotych.

Mateusz Czerwiński/MarWer

Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj