Tunel-pułapka w Lęborku. „Myślałam, że skoro winda jest po jednej stronie, to po drugiej również”

lebork tunel1

Nowe przejście podziemne, łączące ulicę Żeromskiego z dworcem kolejowym, zostało dostosowane do osób starszych i niepełnosprawnych tylko w połowie. Do tunelu można zjechać windą, ale po drugiej stronie do wyjścia prowadzą jedynie długie schody. Mieszkańcy są zaskoczeni. – Byłam zdziwiona. Myślałam, że skoro winda jest po jednej stronie, to po drugiej również, ale były tylko te schody – mówi reporterowi Radia Gdańsk starsza kobieta. – Na szczęście jakoś weszłam, ale nie wiem, czy wszyscy dają radę – dodaje.

MIASTO ZROBIŁO SWOJE

Romuald Babul z lęborskiego ratusza powiedział, że miasto zrealizowało w całości swoje zadanie, związane z przebudową tunelu i montażem windy po jednej stronie. Druga jest przewidziana po przebudowie dworca w ramach modernizacji linii kolejowej 202 Gdynia – Słupsk, którą zajmuje się PKP.

– My wykonaliśmy swoją część, czekamy aż kolejarze wykonają swoją – mówi Romuald Babul.

Tunel za 6,5 mln zł, ale tylko z jedną windą (fot. Radio Gdańsk/Paweł Drożdż)

PLAN B

Naczelnik wydziału inwestycji zaznacza jednocześnie, że miasto jest gotowe zamontować drugą windę, jeśli inwestycja PKP nie dojdzie do skutku.

– Mogę powiedzieć z pełną odpowiedzialnością, że te windy są tutaj zaprojektowane. Gdyby jednak kolejarze nie wykonali tej inwestycji, to miasto się zobowiązało do wykonania podobnej windy – dodaje Romuald Babul.

Na razie nie wiadomo, kiedy rozpocznie się przebudowa lęborskiego dworca. Modernizacja i przedłużenie tunelu od ulicy Żeromskiego do dworca kolejowego w Lęborku kosztowała 6,5 miliona złotych.

LĘBORSKI WĘZEŁ

Budowa tunelu realizowana jest w ramach wartego 39 mln 100 tys. zł projektu „Lęborski Węzeł Przesiadkowy”. Na ponad połowę kosztów tej dużej komunikacyjnej inwestycji miasto pozyskało dotację od marszałka województwa pomorskiego w wysokości 24 mln 700 tys. zł.

W ramach projektu przy dworcu PKP powstaje nowoczesny węzeł przesiadkowy dla komunikacji publicznej z parkingami dla pasażerów, tunel pod torami oraz wyremontowane zostaną okoliczne ulice. Zakupionych zostało też pięć nowoczesnych autobusów marki Solaris dla Zakładu Komunikacji Miejskiej.

Paweł Drożdż/puch

Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj