Ogłoszono przetarg na budowę węzła transportowego w Słupsku. Projekt uległ jednak pewnym modyfikacjom

Słupsk wybuduje węzeł transportowy. Zarząd Infrastruktury Miejskiej ogłosił właśnie przetarg na jego wykonanie. Będzie to jednak okrojona wersja inwestycji, bo w ramach budowy nie powstanie teraz przejście podziemne od ulicy Sobieskiego.

– Projekt został zmodyfikowany, ponieważ kolej swoje prace wykona dopiero w innym terminie – informuje Tomasz Orłowski, kierownik działu inwestycji Zarządu Infrastruktury Miejskiej w Słupsku. – Całość budowy przejścia podziemnego leży w gestii Polskich Kolei Państwowych. Łączy się on z naszym projektem. Nie będą więc potrzebne żadne prace adaptacyjne. Po prostu PKP kończy swoje prace budowy tunelu na granicy terenów kolejowych, przechodzi w windę, schody i rampę wyjazdową na terenie naszego węzła – dodaje.

ZMIANA PROJEKTU Z POWODU KOLEI

Jak przyznaje Tomasz Orłowski, projekt został zmodyfikowany ponieważ część terenów kolejowych nie może być wykorzystana pod budowę dworca autobusowego i bezpośrednie przejście podziemne do ronda przy ul. Banacha.

– Jak tylko zwolni się teren kolejowy, będzie można dobudować bez żadnych przeróbek bezpośrednie połączenie. Na razie połączenie w kierunku Zatorza będzie odbywać się ulicą Towarową, która zostanie przebudowana, oraz nową drogą przy straży pożarnej – dodaje Tomasz Orłowski.

Jak dowiedziało się Radio Gdańsk, ta bardzo istotna i przez wszystkich oczekiwana część węzła transportowego, przejście podziemne między ulicami Sobieskiego i Kołłątaja, zostanie odłożona w czasie. Na ile? Na razie nikt nie jest w stanie określić nawet przybliżonego terminu wykonania tego przejścia.

PRZEJŚCIE DOPIERO ZA KILKA LAT

– Po rozmowach PKP zapowiedziało, że samo przeniesie te tory (tzw. oczystkowe, gdzie odbywa się czyszczenie pociągów, koszt tej inwestycji to 8 mln zł), niemniej jednak nie zdążymy wybudować połączenia z rondem na ulicy Sobieskiego – tłumaczy Jarosław Borecki, dyrektor ZIM. – Najprawdopodobniej powstanie dopiero w następnym etapie, kiedy tory odstawcze zostaną odsunięte. A na ile odkładamy to przebicie? To jest kwestia kilku lat. Gdy PKP zrobi, co ma zrobić, to na pewno wrócimy do tematu, bo to połączenie jest bardzo potrzebne – mówi.

DWORZEC, PARKINGI, ŚCIEŻKI ROWEROWE

Zgodnie z uzgadnianym przez wiele lat projektem, za ponad 54 miliony złotych samorząd Słupska ma zbudować po drugiej stronie torów nowy węzeł autobusowy, z którego będą mogli korzystać wszyscy przewoźnicy. Najprawdopodobniej zostanie też tam przeniesiony dworzec PKS, który aktualnie znajduje się na wprost istniejącego dworca kolejowego. Dodatkowo powstaną też od strony ul. Towarowej parkingi i dojazd do ul. Sobieskiego oraz ścieżki rowerowe.

Marcin Kamiński

Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj