Rusza przebudowa peronów i przejścia podziemnego na stacji Słupsk. Pozostałe etapy nowego węzła, wkrótce

Fot. PLK SA / Wizualizacja przebudowy peronów

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały umowę na rozbudowę przejścia podziemnego na stacji Słupsk. Przedłużenie przejścia ułatwi pasażerom łączenie podróży pociągiem i autobusem oraz sprawniejszą komunikację w obszarze stacji w ramach planowanego węzła transportowego. 

Przejście będzie dłuższe od obecnego o  blisko 28 metrów.  Przewidziano go od wejścia na peron nr 2 do budowanego węzła transportowego z dworcem autobusowym. Inwestycja dofinansowana jest z środków unijnych, Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Zadanie „Prace na linii kolejowej nr 202 na odcinku Gdynia Chylonia – Słupsk” zrealizuje firma Mosty Gdynia s.c. za prawie 11 mln zł. . Zakończenie prac planowane jest w IV kwartale tego roku.

Przedłużenie przejścia podziemnego to pierwszy etap modernizacji stacji Słupsk. W styczniu br. Polskie Linie Kolejowe ogłosiły przetarg na modernizację stacji Słupsk. W ramach tej przebudowy powstaną trzy nowe perony. Będą wyższe, co ułatwi podróżnym wsiadanie do pociągów. Wygodny dostęp do kolei dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się zapewnią windy z przebudowanego przejścia. Na peronach zostaną zachowane i odrestaurowane zabytkowe wiaty oraz kioski, podkreślające historyczny charakter stacji. Nowoczesny system informacji pasażerskiej ułatwi pasażerom orientację , a wyświetlacze poinformują o przyjazdach i odjazdach pociągów.

W ramach inwestycji na Słupi zbudowany zostanie nowy most kolejowy, umożliwiający przeprowadzenie przez rzekę drugiego toru linii kolejowej 202. . W Kobylnicy Słupskiej zbudowany zostanie drugi peron, zwiększy możliwości obsługi podróżnych na trasie Słupsk – Szczecin.

Fot. PLK SA / Wizualizacja nowego mostu kolejowego na Słupi

Prace na stacji planowane są w ramach zadania pn. „Prace na linii kolejowej nr 202 na odcinku Gdynia Chylonia – Słupsk”, w ramach dwóch perspektyw finansowych z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020 (POIiŚ) oraz Programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko 2021-2027 (FEnIKS). Szacowana wartość prac na stacji Słupsk to łącznie kilkaset mln zł. W ramach tej inwestycji powstanie też nowy dworzec kolejowy.

oprac. kan

Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj