O wpływie muzyki na dzieci i ich rozwój. Rozmowa z Magdaleną Fordońską w „Magazynie Edukacyjnym”

(Fot. Radio Gdańsk/Kinga Siwiec)

Czy muzyki można zacząć się uczyć jeszcze w okresie prenatalny? Czy piosenki dla dzieci, które są powszechnie dostępne na platformach streamingowych, są rzeczywiście rozwijające? Jaką muzykę puszczać najmłodszym i czy niemowlaka można zabrać na koncert? Odpowiedzi na te i inne pytania starała się udzielić Magdalena Fordońska, która prowadzi zajęcia według teorii Edwina E. Gordona. Rozmowę prowadziła Kinga Siwiec.

Gordonki, bo tak powszechnie nazywa się zajęcia prowadzone według teorii Edwina E. Gordona, to spotkania umuzykalniające, z których korzystać mogą dzieci już od pierwszego dnia życia, a nawet kobiety w ciąży. Już w tym wieku można zacząć rozwijać zdolności muzyczne, a zwolennicy teorii Gordona przekonują, że zajęcia przeznaczone są nie tylko dla przyszłych wirtuozów, ale właściwie dla każdego, bo wspomagają ogólny rozwój niemowląt.

Dziś na naszej antenie o Gordonkach mówiła Magdalena Fordońska, która 1 lutego poprowadzi zajęcia pokazowe w Lądowisku Kultury w Redzikowie.

Posłuchaj całej audycji:

Kinga Siwiec/ol

Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj