Terminal kontenerowy w Gdyni chce dzierżawić tylko jedna firma. To właściciel BTC

(Fot. Agencja KFP/Anna Rezulak)

W przetargu na nowego operatora terminalu kontenerowego Portu Gdynia wpłynęła jedna oferta. Złożyła ją spółka International Container Terminal Services Inc. z siedzibą w Manili, która jest właścicielem Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego w Gdyni.

Kierownik działu marketingu Portu Gdynia Aleksander Wicka poinformował w piątek, że w określonym terminie składania ofert wpłynęła do komisji przetargowej jedna oferta. „Ofertę złożyła firma ICTSI” – dodał Wicka.

Przetarg na nowego operatora terminalu kontenerowego w Porcie Gdynia, obejmującego działalność m. in. dzisiejszego terenu BCT, został ogłoszony 16 sierpnia 2021 roku. W połowie listopada otwarto oferty; o dzierżawę walczyły wówczas dwie firmy – International Container Terminal Services z Filipin oraz Gdynia Container Terminal. Ta pierwsza jest właścicielem Baltic Container Terminal (Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego) w Gdyni, a druga to działający w sąsiedztwie BCT operator należący do spółki Hutchison.

Po otwarciu ofert komisja miała zdecydować o dopuszczeniu do postępowania i negocjacji. Jak mówił w listopadzie ub.r. dyrektor ds. marketingu i współpracy z zagranicą Portu Gdynia Maciej Krzesiński, po tym etapie oferenci zostaną poproszeni o złożenie ostatecznych ofert i na ich podstawie zostanie wybrany zwycięzca postępowania.

Władze spółki zakładały, że umowę uda się podpisać do końca I kwartału 2022 roku. Komisja zdecydowała jednak o potrzebie przedłużenia postępowania do 3 czerwca br. do godziny 10:00. Wynikało to z konieczności rozpatrzenia zagadnienia prawnego związanego z zawarciem umowy.

NA CO PRZEZNACZONY BĘDZIE TERMINAL?

Przeznaczeniem terminalu, na który władze Portu Gdynia szukają dzierżawcy, będzie obrót portowo-morski ładunków drobnicowych ze szczególnym uwzględnieniem przeładunku i składowania kontenerów, prowadzenia Tymczasowego Terminalu Instalacyjnego (TTI) morskich farm wiatrowych, tj. rozładunku, składowania, wstępnego montażu oraz załadunku komponentów morskich turbin wiatrowych do montażu.

W sprawie przetargu na nowego operatora terminalu do władz gdyńskiego portu pisali ostatnio przedstawiciele związku zawodowego działającego w terminalu BCT. Zdaniem związkowców, postępowanie przetargowe trwa zbyt długo, a zmiana operatora będzie się wiązać ze zwolnieniami pracowników.

PAP/am

Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj