Sukces Portu Gdynia. Do terminala kontenerowego zawinął pierwszy taki statek w historii

(fot. Wikimedia Commons)

Do terminala kontenerowego BCT w Porcie Gdynia zawinął pierwszy bezpośrednio płynący z Dalekiego Wschodu statek przywróconego w maju tego roku przez włosko-szwajcarskiego armatora MSC serwisu Swan, łączącego porty chińskie z portami europejskimi. W aktualnej rotacji serwisu pojawiła się Gdynia i terminal BCT.

Dzięki temu połączeniu armator MSC może w znacznym stopniu rozszerzyć swoją ofertę połączeń pomiędzy Polską a Dalekim Wschodem, zaś Port Gdynia uzyskuje po raz pierwszy bezpośrednie dalekowschodnie, oceaniczne połączenie z najważniejszymi chińskimi portami.

W lipcu do oryginalnej rotacji Qingdao – Ningbo – Yantian – Tanjung Pelepas – Antwerpia – Gdynia – Gdańsk – Kłajpeda – King Abdullah Port – Singapur – Qingdao dołączone zostały również porty w Bremerhaven i Busan, umożliwiając bezpośrednie połączenie Gdyni z Koreą Południową.

KAMIEŃ MILOWY

– Gratuluję firmie MSC, największej linii żeglugowej, oraz całemu środowisku Portu Gdynia tego historycznego momentu, w którym inaugurujemy pierwsze w historii bezpośrednie połączenie kontenerowe z portami chińskimi oraz koreańskimi – podkreślił Wojciech Szymulewicz, prezes BCT, Bałtyckiego Terminala Kontenerowego w Gdyni. – Ten niewątpliwy kamień milowy redefiniuje status terminala BCT, a wraz za tym całego portu w Gdyni. Zmieniamy jego rolę z dotychczasowego portu dowozowego na pełnoprawną oceaniczną bramę importowo-eksportową. Kolejne bezpośrednie zawinięcia do Gdyni, obok już istniejących połączeń do Ameryki Północnej oraz Indii, otwierają nowe perspektywy rozwoju przewozów kontenerowych dla klientów w Polsce oraz rozszerzenie oferty intermodalnej na nowe rynki – w tym Ukrainę oraz inne kraje Europy Środkowej – dodał.

SUKCES BCT

– Cieszymy się, że kolejna linia znalazła się na siatce połączeń kontenerowych Portu Gdynia. Podpisana w grudniu 2022 roku 30-letnia umowa z International Container Terminal Services, Inc. na dzierżawę gruntów, na których znajduje się BCT, zagwarantowała możliwość stabilnego i bezpiecznego rozwoju portu na wiele lat. Gratulujemy terminalowi BCT sukcesu i życzymy kolejnych – stwierdził Jacek Sadaj, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia S.A.

Statek Kure o długości 318 metrów przywiózł do Gdyni w imporcie 1320 kontenerów, a w podróż powrotną zabiera ich prawie 2000. Kolejny statek serwisu Swan bezpośrednio płynący z Dalekiego Wschodu MSC Domna X spodziewany jest w Gdyni 28 sierpnia.

mat. pras./aKa

Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj