Szesnaście rodzin baraku mieszkalnego w centrum Gdańska, należącego do Gdańskich Nieruchomości, od 20 dni (po awarii pieca gazowego,) nie ma ciepłej wody ani ogrzewania. Część mieszkańców zgodziła się na przyjęcie dostarczonych przez zarządcę grzejników elektrycznych. – Usterka w jak najszybszym czasie zostanie usunięta – przekazał rzecznik prasowy Gdańskich Nieruchomości.
Mieszkańcy baraku przy ul. Przetocznej 8/9 w centrum Gdańska po awarii pieca gazowego od dwudziestu dni nie mają ciepłej wody i ogrzewania. Mieszkająca tam od końca lat 80. pani Krystyna powiedziała w czwartek, że w mieszkaniu ma 14 stopni Celsjusza.
„W MIESZKANIACH JEST NAPRAWDĘ ZIMNO”
– W podobnych warunkach żyje szesnaście rodzin budynku komunalnego. Było całe lato na sprawdzenie instalacji. Teraz temperatury spadły do kilku stopni powyżej zera i w mieszkaniach jest naprawdę zimno – dodała mieszkanka baraku przy ul. Przetocznej.
Lokatorzy płacą od 74 do 539 zł czynszu miesięcznie za wynajem lokali komunalnych – podano w Gdańskich Nieruchomościach.
🏚Bez ogrzewania, bez ciepłej wody w miejskim budynku?
📍Tak żyje 16 rodzin na ulicy Przetocznej w Gdańsku, w budynku komunalnym, który od dziesiątek lat nie był remontowany.
👉 Płacą normalnie za czynsz, wykonują naprawy, a nie mogą doczekać się godnych warunków do życia! 1/2 pic.twitter.com/djOTqGBmal— Przemysław Majewski (@MajewskiPrzemek) October 25, 2023
Radny PiS z Gdańska Przemysław Majewski interweniował w tej sprawie w Gdańskich Nieruchomościach, do których wysłał zapytania w sprawie awarii pieca gazowego. Skrytykował też przekazanie mieszkańcom piecyków elektrycznych po awarii.
Rzecznik prasowy Gdańskich Nieruchomości Tomasz Sandak przekazał, że do Gdańskich Nieruchomości zgłoszenie dotyczące niesprawnego kotła gazowego wpłynęło 27 września.
– Zwrócono się z prośbą do firmy, która serwisowała na zlecenie Zakładu kotłownie gazowe o usunięcie awarii. Firma EKO-TECH uruchomiła piec gazowy awaryjnie i przywróciła w budynku ciepłą wodę, informując, że piec gazowy albo trzeba naprawić albo wymienić. W dniu 6 października br. ponownie otrzymano zgłoszenie o braku ciepłej wody w budynku i zwrócono się o serwis do firmy EKO-TECH. Po wizycie w kotłowni serwisant poinformował o konieczności naprawy urządzenia. Od tego dnia pieca nie udało się uruchomić, mieszkańcom zostały dostarczone grzejniki elektryczne, pięciu z nich odmówiło przyjęcia grzejników – poinformował rzecznik Gdańskich Nieruchomości.
NIESPRAWNE ELEMENTY MAJĄ ZOSTAĆ NAPRAWIONE
Jak podaje zarządca nieruchomości, „Gdańskie Nieruchomości podjęły działania zmierzające do wyłonienia wykonawcy, który naprawi niesprawne elementy. Po otrzymaniu oferty dotyczącej naprawy w dniu dzisiejszym (tj. 26.10.2023 r.) zostanie zawarta umowa w przedmiotowej sprawie”.
– Wykonawca podejmie niezwłoczne działania, które na celu mają pozyskanie elementów wymagających naprawy. Zgodnie z zapisami umowy wykonawca wejdzie na budowę najpóźniej w ciągu dwóch tygodni od dnia podpisania dokumentu (posiadając niezbędne do wymiany części). Niezależnie od powyższego, Gdańskie Nieruchomości posiadają wszystkie przewidziane prawem protokoły przeglądów stanu technicznego budynku – informuje w przesłanym komunikacie rzecznik GN.
PAP/ua