W Gdyni w grudniu na sklepowych wystawach ma być bardziej świątecznie. Aby zmobilizować do tego przedsiębiorców, miasto zorganizowało konkurs na najlepiej zaprojektowany szyld i najciekawiej zaaranżowaną witrynę świąteczną. Nagroda to 5 tysięcy złotych.
– Chcemy, aby w mieście można było poczuć świąteczny klimat – wskazuje plastyk miejski Jacek Piątek. – Idea jest taka, żeby nie zaklejać witryn sklepowych reklamą z przekazem graficznym. To było dość powszechną praktyką jeszcze do niedawna i niektórzy przedsiębiorcy nadal z niej korzystają. Właściwie pokazany asortyment oraz świąteczne dekoracje i światła sprawią, że klienci zatrzymają się przed witryną i być może wejdą do wnętrza lokalu – zaznacza Piątek.
Przedsiębiorcy swoje szyldy i witryny mogą zgłaszać do 30 grudnia, wysyłając zdjęcia do plastyka miasta. Rozstrzygnięcie konkursu planowane jest w styczniu.
Marcin Lange/mk