Budowanie wizerunku regionu i zwiększanie zainteresowania Polską – między innymi o tym rozmawiają eksperci w Gdańsku podczas konferencji poświęconej wspólnej strategii rozwoju turystyki. Dyskusja dotyczy nie tylko promocji kraju za granicą, ale również poprawy infrastruktury turystycznej na terenie całej Polski.
– Niedługo będziemy wiedzieć znacznie więcej o osobach, które do nas przyjeżdżają – zapowiedział wiceminister sportu i turystyki Piotr Borys. – Do jednego systemu zbierzemy dane z telefonii komórkowej, kart płatniczych, bazy noclegowej, którą dysponujemy, z platform internetowych, a także trendy z Google. Będziemy dokładnie wiedzieć, ilu turystów jest w Gdańsku, na Starym Mieście, ilu w Sopocie, ilu w Malborku, skąd przyjechali – z jakich krajów, regionów, w jakim czasie. Sprawdzimy również, jaki ruch generuje branża MICE, czyli wydarzenia kulturalne czy sportowe. Wszystko po to, by skutecznie planować kampanie promocyjne – wyjaśnił.
– Mamy letnią turystykę w Gdańsku, Gdyni, Sopocie i oczywiście w tej części wybrzeża. Natomiast chcielibyśmy turystów wyprowadzić także – można powiedzieć – w ten nasz „outback”, by pojechali zobaczyć piękne Kaszuby, lasy, jeziora. Chcemy zapewnić turystom różnorodność oferty – powiedziała wicemarszałek województwa pomorskiego Agnieszka Baranowska.
Resort turystyki zapowiedział również, że w ciągu roku pojawią się przepisy regulujące najem krótkoterminowy.
Posłuchaj materiału naszego reportera:
Oskar Bąk/puch





