Wiadomo już, jak będą wyglądały projektowane buspasy przy ulicy Spacerowej w Gdańsku. Urzędnicy poinformowali właśnie, że wbrew pierwotnym planom, specjalny pas na całej długości trasy pobiegnie tylko na odcinku od Osowej do Oliwy. Inaczej będzie wyglądała przeciwna jezdnia.
Jak podkreślają urzędnicy, wybrany układ to odpowiedź na głosy mieszkańców, którzy podkreślali znaczenie zachowania zieleni, potrzebę usprawnienia transportu publicznego oraz budowy bezpiecznej infrastruktury rowerowej.
– Ten buspas będzie dopiero od wysokości Renuszewa. To, w którym miejscu dokładnie się rozpocznie, rozstrzygnie projekt budowlany – wyjaśnia wiceprezydent Piotr Grzelak.

(Graf. UM Gdańsk)
O TO WALCZYLI MIESZKAŃCY
Przewodniczący Zarządu Rady Dzielnicy Oliwa Tomasz Strug mówi, że o takie zmiany walczyli mieszkańcy Oliwy.
– Cieszy nas przede wszystkim to, że uda się uniknąć tak dużej dewastacji w dolnym odcinku ulicy Spacerowej. Zrealizowanie tam czterech pasów ruchu, wraz z drogą rowerową, byłoby po prostu niemożliwe bez olbrzymich strat środowiskowych i wizualnych. Pod centrum naszej dzielnicy pociągnięta zostałaby czteropasmowa droga ekspresowa, a to budziło największe obawy mieszkańców – tłumaczy.
Inwestycja ma znacząco skrócić czas przejazdu autobusów, nawet do ośmiu minut. Będzie wiązała się z wycinką około dwóch tysięcy drzew.

(Fot. UM Gdańsk/Rafał Kucharek)
Urzędnicy szacują, że inwestycja, wraz z drogą dla rowerów pochłonie około 90 mln zł. Liczą na 30-procentowe unijne dofinansowanie. Projekt ma być gotowy za niespełna dwa lata.
Oskar Bąk/aKa





