Drogowcy spierają się o kształt wyjazdu z ulicy Przywidzkiej do ulicy Jabłoniowej w Gdańsku. Według przygotowywanego projektu nowego węzła Szadółki skręt od strony centrum handlowego w lewo – do ekspresówki – ma być tu niemożliwy.
Jak wyjaśnia Agata Lewandowska z Biura Zarządzania Ruchem Drogowym, na wytyczne Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad nie chce zgodzić się miasto, które projekt przygotowuje.
– W naszej opinii to skrzyżowanie powinno zapewniać wszystkie relacje. Będzie sterowane sygnalizacją świetlną, więc zawsze jest możliwość takiego doboru programów, by ruch w obrębie węzła odbywał się płynnie. Chcielibyśmy mieć w przyszłości szansę, by móc te wszystkie relacje obsługiwać – podkreśla.
„TO JUŻ W ZASADZIE PRZESĄDZONE”
Mateusz Brożyna z drogowej centrali informuje, że to już w zasadzie przesądzone.
– Pomijając kwestie bezpieczeństwa, chodzi przede wszystkim o przepustowość całego węzła Szadółki. Dlatego tego lewoskrętu nie będzie. Chodzi o to, żeby nie powtórzyć sytuacji z węzła Lotnisko, gdzie ruch blokuje właśnie lewoskręt ze Słowackiego w Budowlanych – argumentuje.
Projekt przewiduje także likwidację przejścia dla pieszych w sąsiedztwie marketu spożywczego.
PROGRAM INWESTYCJI, NOWA JABŁONIOWA
Dla Węzła Szadółki Ministerstwo Infrastruktury podpisało niedawno program inwestycji. W myśl jego założeń pozwolenie na budowę powinno być gotowe pod koniec 2026 roku. Inwestycja, wraz z poszerzeniem ekspresówki do trzeciego pasa, ma być gotowa pod koniec 2033 roku.
Do planowanej dwujezdniowej Nowej Jabłoniowej kierowcy dojechać mają w przyszłości nową drogą, prowadzącą za centrum handlowym od wysokości ulicy Guderskiego. Przyszłość tej inwestycji niestety nie jest jeszcze znana.
Posłuchaj materiału naszego reportera:
Czytaj także:
Sebastian Kwiatkowski/aKa







