Wspaniała gra na instrumencie to za mało. Anna Prabucka-Firlej tłumaczy, czym jest kameralistyka

Gościem audycji była profesor Anna Prabucka-Firlej, znakomita pianistka, kameralistka. Jest członkiem Tria Gdańskiego, a jako doskonały akompaniator towarzyszyła największym artystom współczesnego świata muzycznego. Nagrała szereg audycji radiowych i telewizyjnych, a także trzy płyty CD.

Muzyka kameralna jest istotą wspólnego muzykowania. Zaczyna się wtedy, gdy spotyka się dwoje muzyków i muszą wypracować kompromis, znaleźć wspólną interpretację jednego, konkretnego utworu.

– W dzisiejszych czasach jest to dziedzina, która już urosła do rangi zupełnie osobnej w instrumentalistyce. Grając wspaniale na instrumencie, wcale nie trzeba być znakomitym kameralistą. Otóż kameralista to nie tylko osobowość człowieka, która przede wszystkim nakreśla jakiś rodzaj tolerancji dla partnera, która daje możliwość zagrania mu tego, co powinien zagrać. Z drugiej strony kameralistyka, jako ta dziedzina, opiera się na całym szeregu wiedzy, pewnych zasad, które ją identyfikują – wyjaśniała Prabucka-Firlej. 

Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj