„Doceniaj rekrutera”, czyli o sztuce prowadzania rozmów. „Chodzi o atmosferę, która ogranicza stres kandydata”

Grupa „Gorilla Job”, zajmująca się wspieraniem kandydatów na rynku pracy, rozpoczęła akcję „Doceniaj rekrutera”. W ramach tych działań wskazywane są cechy rekruterów, które są najważniejsze dla osób ubiegających się o pracę. O tym pomyśle opowiedziała Agnieszka Śladkowska, twórca „Gorilla Job”.

– „Doceń rekrutera” to akcja, którą uruchomiliśmy na portalu Linkedin. Ma ona za zadanie odwrócić kierunek. Z reguły jeżeli kandydat nie dostaje pracy, hejtuje osobę, która prowadziła spotkanie. Stwierdziliśmy, że pomóc może pokazywanie tego, co jest dobre. Użyliśmy konkretnych przykładów, które mają twarz – tłumaczyła Agnieszka Śladkowska.

Twórczyni grupy „Gorilla Job” została zapytana o to, jakimi cechami charakteryzuje się dobry rekruter.

– Dobry rekruter to taki, który jest w stanie solidnie przeprowadzić proces rekrutacji. To, czy jest dobry, zależy od tego, kogo o to zapytamy: pracodawcę czy kandydata? W zasadzie i jedna i druga strona powinny mieć wspólny obszar, ale często tak nie jest. Kandydaci i przełożeni mają zupełnie skrajne oczekiwania. Wybrnąć z tego trzeba, łącząc interesy ze sobą. Jeżeli kandydat mówi dobrze o firmie, to firma zyskuje na wielu polach – mówiła Agnieszka Śladkowska.

Co w rekruterach najbardziej cenią sobie kandydaci na rynku pracy? Okazuje się, że osoby ubiegające się o pracę zazwyczaj wskazują na dwa aspekty.

– W cenie jest to, żeby stworzyć atmosferę, która sprzyja pozytywnym relacjom i ogranicza stres kandydata. Kandydat czuje się dobrze, jeśli jest traktowany z szacunkiem. Kandydaci doceniają też tych rekruterów, którzy dają informację zwrotną na czas i jest ona wartością, czyli kiedy kandydat wie, dlaczego nie będzie miał szansy dalszego udziału w rekrutacji – wskazała twórczyni „Gorilla Job”.

 

 

(Fot. Pixabay)

ua

Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj