Co czwarty związek rozpada się przez pieniądze. Jacy jesteśmy w nadzorowaniu domowego budżetu?

Podejście do finansów jest w związku bardzo ważne. Może potwierdzić to co czwarta para w Polsce. Dlaczego co czwarta? Właśnie tyle związków rozpada się z powodu różnic w podejściu do pieniędzy.

Tak wynika z badań, które przeprowadził Deutsche Bank. Eksperci pochylili się między innymi nad tym, jakie decyzje częściej podejmują mężczyźni, a jakie kobiety.

NAJWAŻNIEJSZA RODZINA

 

Badania wykazują, że kobiety są przewidujące i zapobiegliwe. Myśląc o finansach rodziny aż połowa z nich opracowuje strategię na 10 lat. 78 proc. z nich czuje się komfortowo wiedząc ile pieniędzy ma do dyspozycji oraz dokładnie kontrolując przychody i wydatki. Gdyby zapytać o aktualny stan konta, 61 proc. kobiet zna odpowiedź.

– Jak szybko sięgnę pamięcią do różnych zachowań moich koleżanek, to są one różne. Emocjonalne podejście do wydatków jest większe u kobiet niż u mężczyzn. Prawdą jest jednak, że za codzienne wydatki odpowiadają kobiety. I one po prostu muszą to liczyć. To chyba powoduje, że te pieniądze są odkładane. Ale nie na marzenia, a na bezpieczeństwo rodziny. Dla kobiet w tych decyzjach to właśnie rodzina jest najważniejsza – komentuje te wyniki Ewa Sowińska, biegły rewident, Partner, ESOAudit.

STEROWAĆ OKRĘTEM I DOMOWYM BUDŻETEM

O odpowiedzialności kobiet mówi również Bartosz Lipnicki z Alfabeat. I przy okazji zaprzecza wszelkim negatywnym stereotypom. – Pierwsza kobieta w historii objęła dowodzenie okrętem marynarki wojennej. Skoro może prowadzić taki okręt, to dlaczego nie może zarządzać domowym budżetem? Kobiety są jak najbardziej wartościową częścią społeczeństwa i to oczywiste, że tymi finansami mogą sterować – mówi.

TO TYLKO STATYSTYKA

Deutsche Bank pod lupę wziął także mężczyzn. Z badań wynika, że są oni znacznie bardziej skłonni do ryzyka w biznesie. Z badań Deutsche Banku wynika, że do ryzyka w biznesie znacznie bardziej skłonni są mężczyźni. Chętniej na przykład planują tzw. inwestycje alternatywne.

– Tak, ale panowie też dużo bardziej lubią gadżety niż panie. Tego typu instrumenty finansowe można właśnie do takiej puli gadżetów zakwalifikować. Poza tym pamiętajmy, że statystyka to tylko wynik bardzo wielu faktorów. Łatwo sobie wyobrazić rodziny, w których budżet jest bardzo napięty i tam zarządzanie pieniędzmi wygląda już zupełnie inaczej – zaznacza Roman Szczepan Kniter, prezes zarządu grupy Trefl.

O badaniach Deutsche Banku rozmawiali eksperci audycji Ludzie i Pieniądze. Program poprowadził Jacek Naliwajek. Jego gośćmi byli Ewa Sowińska – biegły rewident, Partner, ESOAudit, Roman Szczepan Kniter – prezes zarządu grupy Trefl i Bartosz Lipnicki – Alfabeat.

Posłuchaj audycji:

 

mili

Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj