Ruch przeładunkowy w polskich portach znacząco wzrósł. Czy ta tendencja będzie się pogłębiać? A może to już koniec?

Actia Forum przygotowała raport dotyczący podsumowania tego, co się działo w portach w zeszłym roku. Z danych wynika, że w 2017 roku przeładunki na rynku obsługi kontenerów wzrosły aż o 17 procent. Zarówno w Gdańsku jak i w Gdyni, ale także w Szczecinie i Świnoujściu. Czy ruch kontenerowy dzięki inwestycjom, terminalom takim jak DCT jeszcze przez najbliższe lata będzie rósł, czy osiągnęliśmy jakieś apogeum? – pytał prowadzący Artur Kiełbasiński.

Gośćmi audycji Ludzie i Pieniądze byli Bogdan Ołdakowski – prezes Actia Forum oraz Wioleta Kakowska-Mehring – trojmiasto.pl.

– Te wzrosty w ostatnich latach są bardzo wysokie i zastanawia rzeczywiście czy będą w najbliższych latach utrzymane. Każdy wzrost kiedyś wyhamowuje. Pytanie – kiedy? Na razie takich sygnałów o wyhamowaniu przeładunków kontenerów w polskich portach raczej nie widać – mówił Bogdan Ołdakowski.

– Według dalekosiężnych perspektyw, ruch na Bałtyku ma się zwiększać. Pomijając pewne perturbacje, jeśli terminale będą przygotowane, zawsze jest jakiś kawałek tortu do ugryzienia i powiększenia. Tu oczywiście potrzebne są inwestycje – mówiła Wioleta Kakowska-Mehring.

Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj