Polacy są najbogatsi w historii – tak wynika z danych GUS-u. Czy zamożność widać w naszych wydatkach? Na to pytanie odpowiedzieli dzisiejsi goście audycji „Ludzie i Pieniądze” – Agnieszka Rodak, prezeska Rumia Invest Park, oraz Marek Theus, prezes MerCo. Rozmawiała z nimi Iwona Wysocka.
Z danych Głównego Urzędu Statystycznego wynika, że Polacy zaczynają wydawać więcej pieniędzy na przyjemności niż na podstawowe potrzeby. W ubiegłym roku wydatki na mieszkanie czy media wynosiły 20 procent budżetu przeciętnego gospodarstwa domowego, a na przyjemności wydaliśmy o dwa procent więcej. To pierwsza taka sytuacja w historii tego badania.
– To wynika ze zmiany pokoleniowej – zaznaczyła Agnieszka Rodak, prezeska Rumia Invest Park. – Na rynku pracy dominują milenialsi i wchodzi już młodsze pokolenie, dla których świat jest globalną wioską i które zna wyłącznie gospodarkę wolnorynkową – dodała.
– Powstaje coraz więcej restauracji i gabinetów kosmetycznych. Mamy na to pieniądze i chcemy z tego korzystać – wskazał Marek Theus, prezes MerCo.
W ubiegłym roku na gastronomię wydaliśmy niemal tyle samo, co na zdrowie. Szczególnie chętnie korzystaliśmy z usług kosmetycznych.
Posłuchaj audycji:
mk