W Gdańsku otwarto Centrum Informacyjno-Doradcze dla Osób z Niepełnosprawnością. Prowadzi je PFRON

Od 6 września ruszyło postępowanie skargowe na brak dostępności podmiotu publicznego. Kto, na co i do kogo może się poskarżyć? Jak wygląda procedura składania wniosków o zapewnienie dostępności? Które urzędy i instytucje publiczne muszą zapewnić dostępność i czym ona jest w praktyce, o tym mówił w Radiu Gdańsk Dariusz Majorek, dyrektor pomorskiego oddziału Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych.  
W rozmowie z Joanną Matuszewską mówił też o działalności Centrum Informacyjno-Doradczego dla Osób z Niepełnosprawnością, które od września działa przy gdańskim PFRON.

– Chcemy, by trafiały tu zwłaszcza osoby, które stały się niedawno niepełnosprawne i mają najwięcej pytań, oraz potrzebują wsparcia w organizacji życia na nowo. Będziemy im między innymi pomagać powrócić na rynek pracy – mówił dyrektor Majorek.

Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj