A z nami miłośnik drezyn i kolejnictwa!

100000

fot. Radio Gdańsk/Anna Moczydłowska

Most nad rzeką Borują powstał ok. 1884 roku. Był jednym z elementów linii kolejowej mającej łączyć Bytów i Miastko. Według jednej z historii mostu, nigdy nie położono na nim torów i nie przejechał po nim żaden pociąg. Obecnie most przejęła gmina Bytów. W dokumentach, do których dotarli urzędnicy Wydziału Gospodarki Przestrzennej, widnieje informacja, że most był eksploatowany zgodnie z przeznaczeniem przez 30 lat.

– Drezyny są ręczne i spalinowe. Miłość do nich mam w sobie od dzieciństwa. Zawsze ciągnąłem rodziców w stronę torów. Pracę magisterską też pisałem o turystyce kolejowej. Pomyślałem, że fajnie byłoby to co opisuję sprawdzić na sobie. Za każdym razem kiedy przyjeżdżam do rodziców w te rejony, muszę się zatrzymać i chociaż pomacać jakąś śróbkę! – deklarował Mark Czerlik, fan kolejnictwa. – Drezyna może wygląda trochę topornie, ale kiedy wskoczą na nie cztery osoby napędza się sama. Trzeba ją tylko początkowo rozbujać!

Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj