Nowe stroje Lechii i Arki wzbudziły sympatię kibiców. Ale jest coś, co wywołało oburzenie. „Kompromitacja” i „żenada”

Znamy komplet strojów pomorskich reprezentantów Ekstraklasy. Tydzień temu swoje koszulki zaprezentowała Lechia Gdańsk, zupełnie zaskakując drugim, wyjazdowym kompletem. Jeszcze bardziej zszokowała Arka Gdynia. Stroje są nietypowe, ale to nie ich charakter wywołał emocje. Chodzi o logotyp jednego z głównych sponsorów Ekstraklasy, którego poznaliśmy w środę. Tytularnym sponsorem pozostaje marka Lotto. Oficjalnym bankiem Ekstraklasy zostało PKO BP. Bank podpisał kontrakt z ligą na najbliższe trzy lata. – Wśród celów projektu jest przede wszystkim pomoc w rozwoju ligi i młodych piłkarskich talentów w Polsce – zapowiada Mariusz Chłopik, dyrektor ds. marketingu sportowego PKO BP. Jednak do tej pory udało się jedynie wywołać burzę wśród kibiców. 

„PASIAKI”

Piłkarze Lechii piątkowy mecz będą rozgrywać w klasycznych „pasiakach”. Tak samo jak w poprzednim sezonie, czerwony strój posłuży jako trzeci zestaw. Zupełnie zmienił się drugi komplet. Zamiast ciemnozielonych strojów, zobaczymy „grafitowe” koszulki i spodenki z biało-zielonymi elementami.

– Super strój wyjazdowy! Od kilku lat nie było tak dobrego – pisze jeden z kibiców. – Świetny pomysł z kolorem betonu. Oby w lidze grali tylko w tych i w pasiakach! Te czerwone zawsze jakoś tak dziwnie się ogląda – dodaje inny internauta. To w tych strojach biało-zieloni zainaugurują sezon 2018/2019 meczem z Jagiellonią.

Nie brakuje pochlebnych komentarzy dla nowych, szarych strojów gdańskiego klubu. Jednak stroje, które przed tygodniem zaprezentowała Lechia, zostaną „wzbogacone” o dodatkowy detal. 

KOŁNIERZYKI

W czwartek, a więc dzień po ogłoszeniu oficjalnego partnerstwa PKO BP i Ekstraklasy, poznaliśmy stroje żółto-niebieskich. Arka wyglądem nowych strojów – poprzez dodanie kołnierzyka – nawiązała do dawnych piłkarskich koszulek. Dodatkowo stroje są wzbogacone o niesymetryczną „kratkę” na przodzie koszulek. Nowy krój spodobał się gdyńskim kibicom. Jest jednak jedno „ale”.

„UBERŻENADA”

Zrozumiała jest konieczność dodania logotypu jednego z głównych sponsorów. Jednak emblemat banku PKO BP zdaje się być mało subtelny – oceniają kibice.

– Nie rozumiem… Tak to będzie wyglądać w meczach, czy to jakaś wersja beta? Przecież logo sponsora naklejone na białym kwadracie wygląda… jak naklejka! To jakiś poziom uberżenady! Zwłaszcza, że koszulka super. Co się stało? Ktoś nie dopilnował? – pisze oburzony kibic na Twitterze. – Kompromitacja. Dział sponsoringu PKO nie miał telefonu do grafika producenta koszulek? – dodaje gdynianin.

– Wszystkie kluby Ekstraklasy będą miały naklejany ten biały kwadrat – zauważa jeden z internautów.

mm

Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj