Płacisz za Pendolino, jedziesz w wagonach o niższym standardzie. Kolejne składy wycofane. „Tabor wygląda jak ostrzelany”

Problemy z pociągami Pendolino. Jak informują kolejarze, aż sześć z 20 składów nie nadaje się do użytkowania z powodu nietypowych uszkodzeń podwozia. To może oznaczać problemy dla pasażerów z Trójmiasta.

Według informacji od PKP Intercity podwozie włoskich pociągów nosi ślady kontaktu z tłuczniem. W sieci pojawiają się relacje, że podwozie „wygląda jak ostrzelane”. Pracownicy techniczni mieli znaleźć tam wybite dziury, poprzerywane izolacje i wbite w poszycie kamienie.

KAMIENIE UDERZYŁY W PODWOZIE

Jak powiedziała Radiu Gdańsk Anna Zakrzewska z PKP Intercity „tabor jest bardzo dokładnie sprawdzany, a analizy przyczyn prowadzone są zarówno przez przewoźnika jak i zarządcę infrastruktury. Jesteśmy przez cały czas w kontakcie z producentem taboru. Staramy się, by składy jak najszybciej wróciły do ruchu”.

Kolejarze z którymi rozmawiał nasz reporter, przyznają że podobne incydenty praktycznie się nie zdarzają. Według nich jedynym racjonalnym do wytłumaczenia powodem jest to, że podczas robót kolejowych tłuczeń został usypany zbyt wysoko, przez co doszło do kontaktu pomiędzy pociągiem a kamieniami.

WAGONY O NIŻSZYM STANDARDZIE

Na dziś do dyspozycji kolejarzy pozostaje 12 pociągów ED 250, bo dwa kolejne są w trakcie napraw powypadkowych.

Jak informuje na swoich stronach PKP Intercity w czwartek pięć połączeń będzie realizowanych przy użyciu tradycyjnych składów. To pociągi:

EIP 4100 relacji Bielsko Biała – Warszawa Wschodnia
EIP 5300 relacji Gdynia Główna – Kraków Główny (odjeżdżający o 6:26 z Gdyni)
EIP 3800 relacji Kraków Główny – Kołobrzeg
EIP 5400 relacji Gdynia Główna – Gliwice (odjeżdżający o 7:21 z Gdyni)
EIP 4504 relacji Gliwice – Gdynia Główna (14:26-20:33)

MOŻNA SKŁADAĆ REKLAMACJE

Dobra informacja jest taka, że żaden ze składów nie figuruje na liście pociągów opóźnionych. Jedynym na co mogą zasadnie narzekać pasażerowie, może być więc komfort podróży. Tu kolejarze przypominają, że podstawą do złożenia reklamacji jest zachowanie biletu. Każdy przypadek rozpatrywany jest indywidualnie. Reklamację można zgłosić w każdej kasie biletowej Intercity i za pośrednictwem formularza na stronie internetowej.

20 POCIĄGÓW ZA 400 MLN EURO

PKP Intercity kupiło 20 pociągów od Alstomu w maju 2011 r. Koszt wyniósł ok. 400 mln euro. Kontrakt miał jednak wartość 665 mln euro i obejmował też budowę zaplecza technicznego w Warszawie oraz koszty utrzymania technicznego pociągów przez 17 lat, przypomina PAP.

Wi-Fi w Pendolino już tuż-tuż? Więcej na ten temat >>> TUTAJ.

Sebastian Kwiatkowski/puch

Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj