Polacy przyznają, że czekają na wyprzedaże i promocje. A te już niedługo

Polacy uwielbiają wyprzedaże. Aż 80 procent ankietowanych przyznało, że zdarza im się wstrzymać decyzje zakupowe aż do rozpoczęcia promocji – wynika z raportu firmy doradczej KPMG.

Od 2 stycznia ruszają noworoczne wyprzedaże. Niektóre przeceny mogą sięgnąć nawet 70 procent. Właśnie na takie okazje czekają ankietowani, którzy zamierzają wydać średnio 325 złotych. 

KOBIETY I „POKOLENIE Z”

Wstrzymywanie się z realizacją zakupów jest bardziej widoczne wśród kobiet. (89 proc. wskazań) i najmłodszych konsumentów z tzw. pokolenia Z (aż 92 proc. wskazań). Najchętniej będziemy kupować kosmetyki, odzież, bieliznę, sprzęty elektroniczne i AGD. 

ZWRACAMY UWAGĘ NA OBSŁUGĘ

Okazuje się też, że mamy swoje ulubione sklepy i jest to mocno związane z jakością obsługi. Aż 51 proc. ankietowanych przyznało, że częściej wraca do danego sklepu ze względu na miłą obsługę. Z raportu wynika też, że najważniejszym czynnikiem, wpływającym na podjęcie decyzji zakupowej dla 3/4 Polaków, jest atrakcyjna cena towaru. Podobnie było w ubiegłym roku. 

Z badania wynika, że tylko 2 procent ankietowanych w ogóle nie korzysta z wyprzedaży. Cały raport możecie zobaczyć poniżej.

 

 

iw/mkul
Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj