Lotos ma nowe lokomotywy. Pierwsze 35 wagonów już ruszyło w Polskę [ZDJĘCIA]

To pierwsze kursy nowych lokomotyw LOTOS Kolej. Pociąg z 35 wagonami wypełnionymi olejem napędowym i benzyną udał się w drogę do Piekar Śląskich. Pięć lokomotyw spółka LOTOS Kolej kupiła od firmy NEWAG S.A.

Na mocy porozumienia LOTOS Kolej z firmą NEWAG, polskim producentem lokomotyw, w ciągu najbliższych miesięcy tabor gdańskiego przewoźnika wzbogaci się o pięć lokomotyw – dwie typu E4DCU „Griffin” i trzy typu E6ACT „Dragon 2”. Trzy z nich już teraz zostały włączone do eksploatacji w LOTOS Kolej. Pierwszy kurs miał miejsce we wtorek 5 marca, gdy „Griffin” wyjechał ze stacji Gdańsk Olszynka do stacji Piekary Śląskie Szarlej z 35 wagonami wypełnionymi olejem napędowym i benzyną. Łączna masa inauguracyjnego pociągu to ponad 2700 ton brutto.

UTRZYMANIE DOBREJ POZYCJI NA RYNKU 

LOTOS Kolej jest bardzo ważną spółką z perspektywy łańcucha logistycznego Grupy LOTOS S.A. – Powiększenie taboru spółki LOTOS Kolej to wyjście naprzeciw oczekiwaniom klientów spółek Grupy Kapitałowej LOTOS. Pięć nowych lokomotyw to szansa na utrzymanie bardzo dobrej pozycji na rynku kolejowych przewozów towarowych w Polsce – mówi Jarosław Wittstock, wiceprezes Zarządu Grupy LOTOS S.A. ds. korporacyjnych.

Z zakupu nowych lokomotyw szczególnie cieszą się maszyniści LOTOS Kolej. – Tempo transakcji było błyskawiczne, udało się szybko doprowadzić do zakupu lokomotyw i do tego, że pierwszy pociąg wyruszył już w trasę. To dla wszystkich maszynistów większy komfort i bezpieczeństwo pracy – tłumaczy Radosław Czerniak, przewodniczący Związku Zawodowego Pracowników Transportu Kolejowego Grupy LOTOS.

4235 WAGONÓW 

LOTOS Kolej to drugi największy przewoźnik kolejowy w Polsce pod względem pracy przewozowej. Aktualnie mająca siedzibę w Gdańsku spółka eksploatuje 128 lokomotyw i 4235 wagonów, świadcząc usługi dla spółek Grupy Kapitałowej LOTOS i dla klientów zewnętrznych.

 

oprac. mim

Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj