Utrudnienia dla kierowców w Sopocie z uwagi na remont wiaduktu przy przystanku SKM Sopot Wyścigi

W piątek rano została zamknięta ulica Jana z Kolna w Sopocie. Powodem jest remont wiaduktu nad torami kolejowymi przy przystanku Sopot Wyścigi. Urzędnicy zapewniają, że w najbliższym czasie nie są przewidywane utrudnienia w ruchu pociągów. – Weszliśmy w kolejną fazę remontu i przebudowy wiaduktu na ulicy Jana z Kolna. Szacowaliśmy, że uda się nam przeprowadzić ten remont bez zamykania jezdni, jednak z uwagi na bezpieczeństwo podróżujących kierownik budowy i kierownictwo Zarządu Dróg i Zieleni w Sopocie podjęli decyzję o zamknięciu wiaduktu dla ruchu kołowego. Szacujemy, że to zamknięcie potrwa do 21 października, chyba że wystąpią kolejne nieoczekiwane zdarzenia – mówi Anna Dyksińska z Urzędu Miasta w Sopocie.

Piesi  nadal mogą poruszać się ulicą nad torami kolejowymi, wyznaczona została ścieżka środkiem jezdni. Kierowcy muszą korzystać z objazdów ulicami Władysława IV i 3 Maja. Pasażerowie nie powinni napotkać w najbliższym czasie dodatkowych utrudnień związanych ze zmianami w ruchu pociągów.

PLANOWANY OBJAZD

1) dojazd  do terenów kolejowych odbywać się będzie od Alei Niepodległości
2) dojazd do ul. Klenczona i posesji nr 24 i 25 przy ul. Jana z Kolna odbywać się będzie od strony Dolnego Sopotu
 
Za 1 351 440,13 zł brutto, firma Budowlano – Drogowa MTM SA. wzmocni m.in. konstrukcje wiaduktu nad torami kolejowymi w ciągu ul. Jana z Kolna w Sopocie.
Zakres remontu wiaduktu jest szeroki i obejmuje następujące prace:
– Oczyszczenie oraz torkretowanie spodu konstrukcji przęseł (Torkretowanie – skuteczna technologia napraw i wzmocnień konstrukcji budowlanych. Torkret to dynamicznie nakładana mieszanka mineralna, składająca się z cementu i kruszyw np. betonu lub zaprawy oraz ewentualnych dodatków.
– Oczyszczenie oraz malowanie konstrukcji stalowej
– Wymiana starych osłon przeciwporażeniowych na nowe
– Oczyszczenie, uzupełnienie i malowanie balustrad
– Wykonanie nowych balustrad między chodnikiem a jezdnią nad przęsłami 1-3
– Montaż dylatacji (Dylatacja – szczelina celowo utworzona w konstrukcji budynku lub budowli. Wydzielone elementy lub ich fragmenty samodzielnie przenoszą przewidywane obciążenia, odkształcenia i przesunięcia) w ciągu chodnika pomiędzy przęsłem 3 i 4
– Wymiana krawężnika oraz nawierzchni kap chodnikowych nad przęsłami 1-3
– Uszczelnienie szczelin wzdłuż dźwigarów przęsła 4
– Oczyszczenie i malowanie konstrukcji stalowej przęsła 4
– Zabezpieczenie wystających prętów zbrojeniowych
– Uzupełnienie lokalnych ubytków betonu
– Konserwacja łożysk
– Wykonanie oznakowania pionowego i poziomego

Oprac puch

Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj