Przebudowa dróg w gdańskim porcie na półmetku. Parking buforowy może nawet w tym roku

Być może już na przełomie roku zostanie otwarty nowy parking buforowy w gdańskim porcie. To część realizowanej od lata ubiegłego roku wielkiej rozbudowy układu kolejowego i drogowego.


Prace, jak mówi Barbara Bradke-Sobieniak z Portu Gdańsk, wyprzedzają harmonogram. Najbardziej, bo w 70 procentach, zaawansowane są na budowie płyty postojowej dla 80 aut w rejonie ulicy Portowej.

– Jeżeli nam dopisze pogoda i będzie możliwe spełnienie rygorów technologicznych, będzie betonowana nawierzchnia – mówi Barbara Bradke. – I wtedy jest szansa, że do końca roku parking będzie wykonany. Jakość dostępu drogowego będzie nieporównywalna – podkreśla.

10 KILOMETRÓW TORÓW, 4 NOWE WIADUKTY

Do parkingu buforowego będzie można dojechać od ulicy Kontenerowej przez Nową Portową, ale też od strony Sucharskiego. W ramach inwestycji powstanie między innymi 10 kilometrów torów, 4 nowe wiadukty, 7 kilometrów dróg. Docelowo, prowadząca do terminalu DCT ulica Kontenerowa, będzie miała dwie jezdnie po dwa pasy ruchu.

 

Wizualizacja zmian w gdańskim porcie (materiały prasowe)

Jak mówi Barbara Bradke-Sobieniak, największym wyzwaniem będzie szybkie przełożenie ruchu kolejowego na nowy tor.

– Będzie się to odbywało na przełomie października i listopada. Zamknięcie torowe potrwa tylko 48 godzin. Wymaga bardzo dużego skoncentrowania sił i dobrego rozplanowania robót przez wykonawcę. Bez tego nie można by kontynuować robót, związanych z rozbudową ulicy Kontenerowej – tłumaczy.

DWUKROTNE ZWIĘKSZENIE PRZEŁADUNKÓW

Cała warta 175 milionów złotych inwestycja zakończy się do października przyszłego roku. Prace realizuje firma NDI. Powstająca infrastruktura będzie zapleczem dla planowanego Portu Centralnego. Ma zwiększyć przeładunki w porcie ponad dwukrotnie. Dziś to 50 milionów ton rocznie.

Sebastian Kwiatkowski/jr

Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj