Ma być jednolite i intuicyjne. Nowy projekt oznakowania szybkich tras w Polsce

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad opracowała projekt nowego oznakowania szybkich tras w Polsce. – Znaki mają być czytelne i przyjazne także obcokrajowcom – tłumaczy rzecznik drogowców Jan Krynicki. Oprócz nazwy różnić się będzie numer węzła. Tablice zjazdowe i na głównej trasie będą miały ten sam rozmiar, a strzałki zostaną umieszczone nad każdym pasem ruchu.

Na tablicach informujących o odległościach do kolejnych miast pojawi się też odległość do kolejnego węzła. Na ekspresówkach znajdą się – wzorem autostrad – tablice informujące o odległości do węzła.

OZNAKOWANIE W KOŃCOWEJ FAZIE

Jak zapowiadają drogowcy, na początku roku ma zostać ogłoszony przetarg na badania opinii wśród kierowców. Urzędnicy zaznaczają, że oznakowanie jest w końcowej fazie uzgodnień ze służbami mundurowymi. Powstało w wyniku współpracy i analiz z jednostkami naukowymi oraz zarządcami dróg w innych krajach.

Dotąd eksperymentalne oznakowanie zainstalowano na 46 odcinkach dróg. Na Pomorzu zobaczymy je na budowanej Trasie Kaszubskiej z Gdyni do Bożegopola. Na liście jest też ponad 30 innych odcinków budowanych dróg – w tym siódemka z Napierek do Mławy.

Wykaz odcinków dostępny jest >>> TUTAJ.

 

Sebastian Kwiatkowski/pOr

Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj