Cztery oferty na budowę tuneli dla pieszych i bezkolizyjnego przejazdu na Oruni. Wszystkie znacznie przekraczają budżet

Drogie przejazdy na gdańskiej Oruni. W czwartek otwarto koperty w postępowaniu na przygotowanie projektu przejść przez tory kolejowe. Wpłynęły cztery oferty, każda droższa od budżetu drogowców.

Chodzi o dokumentację, potrzebną do budowy tuneli dla pieszych przy Sandomierskiej, Smętnej i Niegowskiej, a także bezkolizyjnego przejazdu dla samochodów. W jakiej formie – to właśnie pokazać ma analiza.

JAKIE BYŁY OFERTY?

Miasto na projekt zamierzało wydać 850 tysięcy złotych. Najtańsza oferta wynosi zaś 1 289 655,00. Najdroższa – prawie trzy miliony.

Oferta od firmy Europrojekt Gdańsk S.A. wynosiła 2 925 794,85 zł, Mosty Gdańsk Sp. z o.o. zaoferowało 1 672 800,00 zł, Pracownia Projektowa MID Marcin Dudek 1 384 980,00 zł a Optem Sp. z o.o. wyszło z propozycją kwoty 1 289 655,00 zł.

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT

Urzędnicy nie zdradzają, jak bardzo są zdeterminowani, by wykonać krok w stronę budowy. Opcje są dwie: powtórzenie przetargu lub sprawdzenie możliwości wykorzystania rezerw finansowych. Wiadomo, że potrzebna z uwagi na bezpieczeństwo i komfort mieszkańców inwestycja planowana jest na najbliższe lata. Miałaby być współfinansowana ze środków unijnych.

 
Sebastian Kwiatkowski/ako
Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj