Zakończył się przetarg na budowę „bajpasu kartuskiego”. Wiemy, która firma złożyła najkorzystniejszą ofertę

Wykonawca tzw. „bajpasu kartuskiego” wyłoniony. Polskie Linie Kolejowe poinformowały, że umowę na projekt i przebudowę kilkunastokilometrowego odcinka podpiszą z tczewską firmą Rajbud. Inwestycja zapewni dojazd koleją z Kartuz i okolic do stolicy województwa podczas modernizacji linii nr 201.

To doskonałe informacje dla mieszkańców Kartuz, którzy na czas planowanego za kilka lat remontu trasy Gdynia-Kościerzyna nie stracą połączenia z Trójmiastem.

INWESTYCJA WARTA 91,5 MLN ZŁ

Polskie Linie Kolejowe, które zobowiązały się przystosować do ruchu pasażerskiego 16 kilometrów szlaku z Kokoszek przez Stara Piłę do Glincza, wcześniej unieważniły przetarg z powodu wysokiej ceny. Zorganizowały natomiast aukcję elektroniczną, której efektem jest wybór konsorcjum firm Rajbud oraz Torhamer. Koszt prac to 91,5 miliona złotych.

– Po uprawomocnieniu się decyzji o wyborze najkorzystniejszej oferty, zostanie podpisana umowa z wykonawcą – informują kolejarze.

W ramach prac przebudowane zostaną perony w Gdańsku Kokoszkach, Leźnie, Starej Pile i Żukowie Zachodnim. Nowe połączenie ma być gotowe do końca 2022 roku. W tym samym czasie 1,5 kilometrowy odcinek nowej linii między Kiełpinkiem a Kokoszkami wybuduje Pomorska Kolej Metropolitalna. Tu wykonawcą także jest gdyński Torhamer.

UDOGODNIENIA DLA NIEPEŁNOSPRAWNYCH

Polskie Linie Kolejowe zmodernizują około 9-kilometrowy odcinek linii 229 oraz wyremontują 7-kilometrowy odcinek linii 234, na których nastąpi przywrócenie prędkości pociągów pasażerskich do 80 km/h. Przebudowywane perony zostaną dostosowane do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się.

W Starej Pile wybudowane zostaną nowe rozjazdy oraz dodatkowy tor, które umożliwią sprawne mijanie się pociągów. W ramach robót przewidziano także budowę mijanki w Gdańsku Kokoszkach. Umożliwi ona utrzymanie dotychczasowej częstotliwości kursowania pociągów z Gdańska do Kartuz i z powrotem, czyli co 60 minut w obu kierunkach. Czas przejazdu pociągu pozostanie na podobnym poziomie, co obecnie.

Przepustowość bajpasu kartuskiego, po zakończeniu modernizacji linii nr 201, umożliwi wykorzystanie tej trasy jako lokalnej, alternatywnej linii podróży z Pojezierza Kaszubskiego do stolicy województwa.


Sebastian Kwiatkowski/mw

Zwiększ tekstZmniejsz tekstCiemne tłoOdwrócenie kolorówResetuj